29 Mart 2010 Pazartesi

Festival zamanı haanıım


29. İstanbul Film Festivali'ne az kaldı. 3 Nisan'da başlıyor. Festival kitapçığını almıştım ama incelemeye pek de fırsat olmadı. Aylakken daha da üşengeç oldum ben. İlk kez gündüz seansına bilet alma şansım var, (şans mı, işte içimdeki Polyanna uyandı) hâlâ kırıtıyorum! Kesin benim isteyeceğim filmlere bilet kalmamıştır (hop, içimdeki pesimist topu taca çıkardı). Her festival aynı şeyi yapıyor, hep son dakikaya bırakıyorum. Müstehak bana!

Türk sineması kısmını geniş tutmuşlar gibi geldi bu sefer.

Kaçırmamamız gereken 10 film bunlarmış.
Gerçi böyle listeler ters teper bende.

John Lennon'ın çocukluğunu anlatan "Nowhere Boy"u merak etmiştim aslında. Bir de yıllar önce röportaj yaptığım Sahaf Vahan'la ilgili bir belgesel olmasına sevindim. Ne zamandır görmüyordum onu Galatasaray Lisesi'nin köşesinde, göçüp gitti diye endişenlenmişim. Ölümsüz olmuş meğer.

Nora Ephron'un Julie & Julia'sının festival programında olmasına şaşırdım, DVD'de izlemek kafi bence.

Görmek istediklerim arasında Greenberg var.

Tom Ford'dan olma, Colin Firth'en doğma
"A Single Man" ilginç olabilir.

Sonracıma Jim Jarmush'un sağlam kadrolu "
The Limits of Control"u, kitabını bir arkadaşıma hediye ettiğim "Ejderha Dövmeli Kız", eğlenceli görünen ve "Antidepresan" kısmında yer alan "Bunny ile Boğa".

Eskiden daha çok film izlerdim festivalde. Ama şimdi nedense pek bir şey gelmiyor içimden, fazla da film çıkmadı görüldüğü üzere... Kısmet!

Tom Ford'un filmi "A Single Man"in biletleri bitmiş de ek seans konmuş bile. Bak bak... Al işte, "Nowhere Man"in biletleri de tükenmiş. Olmadı, DVD'sini bulur izlerim. Zaman varken bakmadım evet, n'apayım... İçimdeki aylak, bir köşeye büzüşmüş enteli yedi!


1 yorum:

  1. günümüz torrent ortamlarından sonra film gösterilen ortamlarında da dökülmesi sayesinde hiç çekmemeye başladı festival beni. bu sene bir tek lebanon'u izleyesim var amasaatleri uymuyor. demek ki indereceğiz :)

    YanıtlaSil