4 Mayıs 2010 Salı

Son Mektup, Bir Aşk Hikayesi

Zamanında okuduğum bir kitap vardı. Basitçe, bir adamın karısına uzun mektubu aslında.  Ama o kadar basit değil işte. Adam yazar. Adı Andre Gorz. Kitabın orijinal adı: Lettre a d. histoire d'un amour.

Andre, 58 yıllık karısı Dorine'e yazmış bu mektubu. Birlikte yaşadıkları onca güzel yıldan sonra Dorine hastalanır ve ilk defa ayrılmak zorunda kalacaklardır. Hem de tamamen. Andre geride kalan olmak istemez... Dorine onun için sadece hayat arkadaşı değil, hayatın anlamıdır.

"İkimizin de dileği, diğerinin ölümünden sonra yaşamak zorunda kalmamaktı. Birbirimize sık sık söylediğimiz gibi, olmaz ya, eğer ikinci bir hayatımız olsaydı o hayatı da birlikte geçirmek isterdik."

Andre "Yakında seksen iki yaşında olacaksın. Boyun altı santim kısaldı, olsa olsa kırk beş kilosun ve hâlâ güzel, çekici, arzu uyandırıcısın. Elli sekiz yıldır birlikte yaşıyoruz ve ben seni her zamankinden çok seviyorum." der karısı Dorine'e.

Sözlükten bakarsak, ne yazmışım? İncecik bir kitap bu... Kitapçıdaki rafların arasında zar-zor seçilen... Ama itinayla aratıp buldurunca da bir solukta okunan... "Nasıl bir aşkmış, nasıl bir cesaretmiş, nasıl bir vazgeçmeyişmiş bu?" dedirten...

"Elli sekiz yıldır birlikte yaşıyoruz ve ben seni her zamankinden fazla seviyorum. Son zamanlarda sana bir kez daha aşık oldum ve sadece benimkine değen bedeninin sıcaklığıyla dolan, kahredici bir boşluk taşıyorum göğsümün tam ortasında yeniden."

"Aşk tutkusu, ötekiyle ve yalnız onunla, ruh ve beden olarak yankılaşıma girmenin bir biçimidir. Felsefenin berisinde ve ötesindeyiz."


"Eğer biriyle tüm bir hayat için birleşiyorsan, hayatlarınızı paylaşır ve evliliğinizi parçalayan ya da bozan şeyi yapmayı silersiniz. Kendinizden bir çift yaratmak ortak tasarınızdır, değişen koşullara göre onu tekrar yönlendirmekten, uyarlamaktan, desteklemekten asla vazgeçmezsiniz. Birlikte yapacağımız şey neyse o olacağız."

Birbiriyle var olmuş bir çiftin, birbiriyle yok olmasının, hayata birlikte nokta koymasının özeti... Güzel bir kitaptı. Sevmiştim. Böyle bir mucizeyi yaşayamasa da okumak, insana iyi geliyor. Neyse... Yorgunum, uykusuzum, canım sıkkın. İyi geceler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder