17 Eylül 2010 Cuma

Enki Bilal

(eskilere devam)

Enki Bilal...  

Fütüristik, bilim kurgu-fantastik tarzdaki çizimleriyle dikkat çeken yetenekli illüstratör, çizer.





Bilal, Belgrad'da doğmuş ama Fransa'da yaşıyor.  "Nikopol Üçlemesi", bir ilki başararak, Fransa'da daha önce hiçbir çizgi romana verilmeyen "Yılın En İyi Kitabı Ödülü"nü almış.

Başta soğuk ve ürkütücü gibi görünen dünyası, bir süre sonra sizi içine çekiyor.
Ben şahsen çok beğendim, hayran oldum haddime düşmeden. Çok gerçekçi ama aynı zamanda bambaşka bir evrende ve boyutta gibiydi çizimleri.



Kusursuz bir tablo gibiydiler diyemem, çünkü hep bir parça koparılmış, yıpranmış, yırtılmış, kırılmış, eksik kalmış. Bu da onları gerçekçi kılıyor. Bu yetenek abidesi çizer, aynı zamanda dünyanın tek çizgi roman okulu Ecole Emile Cohl'da hocalık yapmaktaymış. Kitaplarının yanı sıra, filmleri de var.

Ayrıntılar için




Nasıl çizdiğini görmek için



Resmen "gelecekten" çiziyor, sanki rüyaya yatıp sabahına çiziyor. Galip Tekin kendisinden etkilenmiş, belli. Şahsen ben çok etkilendim, çizime yeteneğim olsaydı, bir şeyler kapmaya çalışırdım. Ama yok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder