22 Aralık 2010 Çarşamba

Merkür'den bize ne



Bu aralar herkes bir panikte, tetikte. Yurdum insanı astroloğa kesmiş. Aman dolunay var, eyvah ay tutulacak, oy en kısa gün bugün, vay Merkür geçiyor... "Amman kimseyle kavga etmeyin, ayın 21'i çok fena olacak, feci karışacağız" nidalarıyla kaç gündür kedi bıyığı gibi gerildim. Arkadaşım, bir sakin. Nedir yani? Neticede Merkür bize kaçacak, Venüs beriye gidecek demiştim, ucuz atlattık.

İşyeri zati bir çorba; dergi yetişti yetişmedi telaşı, bilmem ne... Benim aklımda asılı duran soru ise "Yılbaşında n'aapsak ki?" Bir de "Maaşa zam olacak değil mi hacı?" Budur. Eskiden yılbaşlarında özenle Unicef kartı seçip şehir içindeki arkadaşlarıma bile gönderen bir insandım ben. Bu hale geldim. Merkür Venüs vız gelir, tırıs gider neticede.

Misal iyi şeyler de oluyor. Anneannemi çok iyi gördüm geçen günkü aşure ziyaretimde. Sağlığı düzelince neşesi yerine gelmiş, hastalıklarından yakınıp durmak yerine ne zamandır ilk kez muhabbet ettik. Yemek yapmaya da başlamış, bir enerji gelmiş tontonuma, aman nazar değmesin. Ayva reçeli yapmış, bir kavanoz da bana verdi, "Senin vaktin yok, ben sana yaparım yılbaşında tavukla pilav, gelip alırsın" dedi, akabinde "İyi birini bul evlen" diye ekledi. Şaşırdım. Kısa ama verimli bir ziyaretti vesselam.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder