25 Şubat 2011 Cuma

Günlerin Köpüğü

“Okuduğum en acayip kitap hangisiydi?” diye düşündüm biraz önce. (Evet, ofiste çok sıkılınca böyle şeyler düşünüyorum ben. Çantamdaki kitabı açıp ayaklarımı da masama uzatarak kitap okumak istiyorum bazen.) Güzel, sürükleyici, heyecanlı vs değil; acayip, ilginç. Ve sanırım cevap Boris Vian’ın “Günlerin Köpüğü”. Şaşırtıcıydı. Sürprizliydi.




Nasıl bir kitap ki bu; akciğerinde nilüfer çiçeği büyüyen ve bu yüzden su içemeyen sevgili, hastalığın üzüntüsüyle küçülüp daralan bir ev, alçalan tavan ve her şeyden nefisi, piyonokteyl. Farklı şarkılar çalarken her notasındaki gizli içkilerle farklı kokteyller yapan piyano!
Vian’ın caz tutkusu meşhur, ama bu icat inanılmaz. Nasıl bir düş gücü… Bir de ayrıntılarıyla anlatılmış yemek tarifleri. Evde “Ne pişirsem?” diye düşünürken çeşmeden gelen yayın balığını yakalamak ilginç olabilirdi. “Fareler gündüz gürültü yapmaz ve yalnız koridorda oynarlardı.”Ama kedi varken, ev hayvanı (arkadaşı?) olarak fare almayayım ben, kalsın…

Boris Vian şarkıları dinlemek için...


Çok sevmiştim ama kitabın ayrıntılarının hafızamda silikleştiğini fark ettim şimdi. Okumalı yeniden.

“Kimse bizi görmüyor artık!” dedi Colin.

4 yorum:

  1. artı, romandaki kadınımızın adının da chloe oluşu boris vian'ın meşhur caz tutkusuna örnektir.
    (bkz: duke ellington)

    bir de bu kitabın eski çevirileri hiç olmamış. 1987 basımı vardı bende oku okuyabilirsen...

    YanıtlaSil
  2. caz tutkusu da yabana atılır cinsten değilmiş.

    1987 baskısı, bir bakınayım. teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Hicran Karaaslan19.04.2013 20:40

    elinizdeki bu basımı satın alabilmem mümkün mü?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bendeki daha yeni bir baskı, yazıda kullandığım görseli internetten bulmuştum.

      Sil