30 Ekim 2011 Pazar

Lö hamarat dö la pazar

Pazar günleri, eskiden beri sabittir. Klasik. Güzel bir kahvaltı yap, ödevlerini bitir, banyo yap, çamaşır yıka-as... Ödev yapma kısmı hariç, gerisi aynı. Ama ders olmadığından kelli, gazeteleri oku, DVD izle, yay da bunlara eklendi. Oğlanlar desen, her daim yayıyor...




Bugün bey, zeytinyağlı fasulye ile patlıcan musakka yaparken, ben de sebzelikteki kabakları n'apsam diye düşündüm. Türlü yapmak için fazlaydı tüm malzeme. Ayrı ayrı değerlendirmeye karar verdik. Sonra dedim ki, fırında tavuklu kabak graten yapayım. Kabak kayığı ismi daha münasip bana kalırsa.

Malzemeler internette bulduğum tariften farklı, kafama göre uydurdum. Evet... 5 kabağı alınız, boylamasına ikiye kesip çekirdeklerini çay kaşığıyla oyup çıkarınız. Bunları, yarısına kadar su doldurduğunuz yayvan bir tencereye alıp ağzı kapalı halde bir taşım kaynatınız, kapağı açıp biraz daha haşlayınız. Ama abartmadan. Yoksa dağılırlar. 

Kabakların suyunu süzdürüp soğuk suda yıkadıktan sonra kurulayıp borcama diziniz. İçi için 250-300 gram tavuk göğsünü küçük küçük kesip (kuşbaşından da küçük) büyükçe bir soğan, bir domatesle beraber sote ediniz. Soğan ve domatesler de küçük küçük olmalı. Ben bu karışımın içine azıcık domates püresi,  fesleğen, kekik, taze soğan, köri ve kimyon da ekledim. Biraz da sarımsak tozu. 

Sonra bu pişmiş harcı kabakların ortasına yerleştirip üstüne de İzmir tulumu rendeleyip fırına sürdüm. 150 derecede pişirdim. Dakika sormayınız, arada bakın, üstü kızarınca almanız yeterli. Beşamel sos da ekleyin diyordu tarifte ama gerenk yok, ağır olur diye eklemedim. Kaşar ve parmesan da olabilir. Ben tulum sevdiğimden onu tercih ettim. (Allahım ben de Ümit Usta'lık ettim ya, dur bakalım...) Afiyet olsun!
 

Haşlanan oyuk kabaklar   





 
Sote olan tavuk, soğan, domates ve baharat karışımı
Harçla doldurulmuş kabaklar



İzmir tulumu rendelenmiş kabaklar ,

Vee sonuç...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder