21 Aralık 2011 Çarşamba

Kedili hayat

Bebek ve kedi... Bir araya gelir mi? Gelirse nasıl olur? Bu soru aklıma, çocuk yapmak isteyenlerin yıllardır birlikte yaşadıkları kedilerinden kurtulması gerekip gerekmediği konusundan geldi. "Kurtulmak" ifadesinden de hiç hoşlanmadım ayrıca. 

Yani hamileyken kediyle bir arada olmak sorun yaratır mı, yok efendim kedi hamilelik dönemi dışında doğduktan sonra bebeğe zarar verir mi vs... Bazı arkadaşlarım hamileyken kedilerini annelerine vs bir yerlere vererek evden tamamen çıkardı, bazısı da hiç umursamadan ikisini de aynı ortamda var edebildi. Bence tüm aşıları, kontrolleri yaptırılıyorsa ve gerekli özen gösterilirse bir sorun yok.

Aşağıdaki fotoğraflar da benim gibi düşünenler olduğunu kanıtlayarak, bebek geliyor diye evdeki kedilerin alışık oldukları ortamdan koparılmasına gerek olmadığını düşündürüyor. Anne bu kısmı dikkatli oku lütfen :)

Bu linkteki blogda da benzer ifadeler yer alıyor, yapılması gerekenler sıralanıyor: Tedbir ve kontrol yeterli. Eğitim şart! Yazının sonundaki videonun başrolündeki iki velede ise bayıldım, kedi olanının çektiği acıya rağmen sabrına da şapka çıkarıyorum. Çok güzelsiniz!

2 yorum:

  1. Sanıyorum aşısız kedi ve köpeklerin tüylerinin yutulması sonucu oluşabilen kistler sorun yaşatabiliyor ama bilinçli hayvanseverlerin önüne geçemeyecekleri bir sorun değil bu. Bir de, evde tüylü hayvanlarla birlikte büyüyen çocuklarda astım ve benzeri akciğer hastalıkları çok daha az görülüyor diye biliyorum. Bir de hayvanlardan öğrenilen onca güzel duygu ve davranış var.. Benim oyum "evet"ten yana.. Ve de "kurtulmak" kelimesi çok kötü olmuş, katılıyorum.. Bebek düşünüyorsan bence önce kedileri bunu kabul edecek geniş yürekli bir arkadaşın bebeğiyle test et ;) Bazen hayvanlar pek çocuk sevmiyor, kıskanabiliyor ya da agresifleşebiliyorlar, hani kardeşi olan çocuk misali ;)

    YanıtlaSil
  2. Eskiden ev sahibim kuzenimdi. Eve kedi aldığımda "Keşke haber verseydin, evde hayvan beslenmesine karşıyım" gibi bir şey söylediğinde çok şaşırmıştım.

    Dikkat edilir, özen gösterilirse bence de hiç sakıncası yok. Ayrıca çocukların paylaşım, sorumluluk gibi bir şeyleri öğrenmesinde hayvanların çok önemli olduğunu düşünüyoum ben de. Ona da bunu söyledim, iki küçük çocuğu vardı ve evde hayvan beslemelerine izin vermiyordu. 3 katlı, bahçeli bir evleri olmasına rağmen! Öyle bir evimiz olsa, hiç tereddüt etmeden köpek de alırdım.

    Eve gelen arkadaşlarımın çocuklarıyla kedilerimiz çok iyi anlaşıyor; çocuklar onlara, onlar çocuklara bayılıyor! Benim de oyum 'evet'ten yana :))

    YanıtlaSil