14 Ocak 2012 Cumartesi

Karlı cumartesi

Gün güzel başladı aslında. Kahvaltıdan sonra Santralistanbul'a gitmek üzere arabayla yola çıktık, yağmur yağıyordu. Ben derse girmeden önce kampüs içindeki Silahtarağa Elektrik Santrali'ni gezdik, 1914'ten 1952'ye dek İstanbul'a elektrik sağlayan bina ve içindeki devasa aletler gerçekten görülmeye değerdi.

Ben en alt kattaki, deneyerek bizzat görebileceğiniz elektrik akımıyla ilgili aletlere bayıldım. Döndürünce, içindeki bilyeler yüzünden yağmur sesi çıkaran daireyle, elini dokundurduğun yere mavi şimşeklerini gönderen, içinde elektrik akımı dolaşan cam küreye özellikle.

Kendisini çekmeye çalıştım, şöyle bir şey çıktı.   


Bu da internetten bulduğum

Bence çocuklar burayı mutlaka görmeli, üst kat Uzay Yolu gemisinin içi gibi valla. Hele tehlikeli durumlar için demir bir kabin yapmışlar, bildiğin "ışınla beni scotty" kabini. Abiyle beyi bıraktım, orada epeyce dolanıp sonra ben dersteyken Rahmi Koç Müzesi'ne gitmişler. Pek zevkli bir gün geçirmelerine sevindim.

Onlar müze müze gezerken ben de Doç. Dr. Aslı Tunç'la beraber Habermas, watchdog olmaktan uzaklaşan medya, internet sansürü, akredite blogger'lar, Wikileaks, BBC, ohmynews, sosyal medya gibi eğlenceli mevzuları dinliyor ve tartışıyordum kahve eşliğinde. Çok leziz bir dersti. Dolu dolu geçti. Aslı Hoca işinin ehli ve donanımlı bir öğretim görevlisi.

Akabinde lapa lapa kar yağmaya başladı, millet twitter'dan aldığı, tüm İstanbul hatta Trakya'da elektrik kesintisi olduğu, metronun çalışmadığı haberlerini iletti. Elektrik Santrali'ni gezip o kadar hayran olmuşken, 70 sene sonra 20 milyon kişinin kış günü elektriksiz kalması?! Cık, bu olmadı.

Kar yağışını sıcak sınıftan izlemek güzeldi ama dönüş yolu çileliydi bittabi. 2 saat 15 dakikada Santralistanbul'dan Bostancı'ya geldik. Neyse ki elektrik gelmişti de evi soğuk ve karanlık bulmadık. Olmadı ben oğlanları termafor olarak kullanacaktım. Yemek ve kedi mıncırması, ardından "Paris'ten Sevgilerle".

Velhasıl İstanbul'da kar, eğer siz evdeyseniz güzel. O kadar "let it snow" dedim, yağdı ama naber :)

Alttakiler de yetenekli Rus minikleri, Tolmachevy kızkardeşler. Yıllarca Rusya'da çalışan birader dinletti, cimcimelerin sesleri gayet iyi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder