30 Temmuz 2012 Pazartesi

Ev yapımı

Yine bir Fermina Daza dürtmesiyle, evinde ekmek yapanlar arasına katıldım ben de. Diyor ki İstanbul'a gelmeden önce "Sana bir şey aldım, önce beraber yapacağız, sonra sen kendin yapacaksın" Bilmece gibin... İnsanın aklına türlü şey geliyor. Ne ola ki acep? Kargoyla geldi sonunda makine.

Kendisi burdayken festival, Caddebostan sahil vs sürttüğümüzden, beraber yapamadık ekmeği. Ama makineyi aldığı yetmezmiş gibi, unla mayasını bile aldı. Teşekkür ediyorum buradan da.

Bu hafta sonu annem buradaydı. Onunla beraber giriştik ekmek işine. Çavdar unu, maya, yağ, tuz... Çavdar ekmeği yaptık, bir ara ben kapağı açıp cevizler filan attım içine. Deneme için minik boyu seçtik. 2 saat 50 dakika sonra aldığımız sonuç pek güzel oldu. Annem çavdar ununu beyaz un ile karıştırırsam daha çok kabaracağını söyledi. Ama ben kara ekmek seviyorum.

Lakin ekmek yememeye çalışıyorduk, bu çalışma nedeniyle nefis ekmeklere dayanamayıp büyüyecek göbeklerimize Fermina Daza'nın ismini yazmaya karar verdik. Belki hafta sonları he? Akşamdan kurup makineyi, sabah sıcak ekmek yemek... Oh!

Obi beyfendi, balkondaki fesleğenlerimi bitirmezse bir dahakine fesleğenli ve kekikli deneyeyim diyorum.

8 yorum:

  1. güle güle kullan, yaşasın karbonhidrat!
    çantamda un ve mayayla sahilde bira da içtim ya, bu yaşta hiç utanmam yok.

    YanıtlaSil
  2. yaşasın ekmek, yaşasın göbek :)
    o unla mayayı ıslatmadan eve getirdik ya, o da bir şey. utanacak ne var ayrıca, hıh! ayrıca ordaki muhabbet de çok güzeldi.

    YanıtlaSil
  3. harika bir hediye :) kendi yaptığın ekmeği yemek de bir başka keyif ama :) ben de bir ara fırında yapmayı denemiştim

    YanıtlaSil
  4. ben de çok beğendim :) evet, kendi yaptığın ekmeği sıcak sıak yemek pek güzel bir şeymiş. fırında sonuç nasıl oldu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tadı güzeldi ama biraz zahmetliydi pişirmek. fırından çıktığında biraz sert gibiydi, gözüm korkmuştu ama sonra normale döndü.

      Sil
    2. mısır ekmeğini çok severim, eğer üşenmezsem bir de onu deneyeceğim makinede. ne ka zahmetli olursa olsun, değer gibi geldi.

      Sil
  5. bir arkadasim misir ununa misir katip yaptiydi guzel olduydu... bi de cevizli... bohuuu =S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ooy, mısır ekmeğini çok severim. sen al arkadaşından tarifini, yapayım ben de :) cevizli olsun benim olsun!

      Sil