29 Ağustos 2012 Çarşamba

Rachel...

Rachel Corrie, Amerikalı bir barış gönüllüsü ve aktivistti. Uluslararası Dayanışma Hareketi'nin (ISM) üyesiydi. Gazze'de Filistinlilerin evlerini yıkan İsrail buldozeri, yıkıma engel olmak isteyen Rachel'ı acımadan ezdiğinde, genç kadın henüz 23 yaşındaydı. Tarih ise 16 Mart 2003'tü.

Bu duyarlı ve cesur genç kadının hayatı, acımasızca üstüne sürülen buldozer paletlerinin altında sona erdi.  Daha da fenası,  ailesinin açtığı dava geçtiğimiz günlerde sonuçlandı ve Hayfa mahkemesi, Rachel'ın ölümünün "kaza" olduğunu açıkladı. Olmayan adalet, bir kez daha yıktı ailesini.



Rachel anısına açılan web sitesi için.

Hakkında çekilen belgeselin haberi. 

Annesine yazdığı mektubu ise daha önce ekşi sözlük'te alıntılamıştım.

"... gerçekten de dünyada böyle bir zulmün kıyamet koparmadan geçiştirilebilmesine inanamıyorum. canımı yakıyor, geçmişte de yaktığı gibi, dünyanın böyle korkunç bir hale gelmesine göz yumuşumuza tanıklık etmek... yukarıda sıraladığım onca durum ve dahası usul usul, çoğunluk örtük ama son derece güçlü bir biçimde, belirli bir insan grubunun hayatta kalma yeteneğini elinden almaya yönelik. burada gördüğüm, bu... bunun sona ermesi gerek. hepimizin her şeyi bir yana bırakıp hayatımızı, bunun sona ermesi için çabalamaya adamanın iyi bir fikir olduğuna inanıyorum."

ve son satırları:

"bu sabahtan sonra kendimi çok daha iyi hissediyorum. oturup uzun uzun, ne kadar büyük kötülüklere muktedir olduğumuzu ilk elden keşfedişimin verdiği düş kırıklığı üstüne yazdım. oysa en ağır koşullarda bile insan kalabilme gücü ve yeteneğini keşfetmekte olduğumu da yazmalıydım, ki bunu daha önce bilmezdim. galiba aslolan, onur..."


Alttaki ise Corrie'nin ilkokuldan mezun olurken yaptığı konuşma. Hep duyarlı, hep umursayan bir çocukmuş... Hayatının bu kadar erken, bu kadar korkunç şekilde sona ermesi çok üzücü.

O öldü ve dünya şimdi çok daha korkunç bir yer. Ve onun gibi insanlara eskisinden daha fazla ihtiyaç var.

Vicdanın ve merhametin sesiydi Rachel, susturuldu. Ruhu huzur içinde midir, bilemedim. Umarım öyledir.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder