29 Ekim 2012 Pazartesi

Sahicisini görünce...

Böyle günlerde rahmetli dedemin anlattıkları geliyor aklıma, düşünüyorum da fotoğraflar da çok şey anlatıyor aslında. Yok Facebook'ta profil fotoğrafı yapılanlardan çok, eski günlerden kalanlardan bahsediyorum. Cumhuriyet'i kurmak, bağımsızlığını kazanmak için dişiyle tırnağıyla mücadale edenlerin fotoğrafları... Elde yok avuçta yok, ama inanıyorlar; direniyorlar. O insanlar bu günleri görselerdi ne düşünürlerdi bilemiyorum.  Yaptıklarını, yaşadıklarını bu kadar hunharca unutmaya hakkımız var mı, sanmıyorum.

Sabahtan akşama kadar Twitter'da homurdanmaktan, pop konserlerinde 10. Yıl Marşı söylemekten bahsetmiyorum ben; öylesi hiç samimi gelmiyor çünkü.  Değil de zaten. Saatlerdir okuduğum, izlediğim birçok şey arasında en gerçeği bu alttaki fotoğraf, en sahicisi de bu fotoğraftaki insanlar. Borçluyuz onlara. Hem de hiç ödeyemeyeceğimiz kadar çok. Şimdi bazılarına bayrak asmak bile zul geliyorsa, "Oh, Kemalistler de biber gazının tadına baktı sonunda" denebiliyorsa; vay halimize... 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder