26 Kasım 2012 Pazartesi

Kafana tak/ma

F. Scott Fitzgerald, 11 yaşındaki kızına şöyle bir liste hazırlar. Kafana takman ve takmaman gereken şeyler listesi.




Kafana takman gereken şeyler
  • Cesarete kafanı tak
  • Temizliğe kafanı tak
  • Verimliliğe kafanı tak
  • Biniciliğe kafanı tak

Kafana takmaman gereken şeyler
  • Çoğunluğun ne düşündüğünü kafana takma
  • Oyuncak bebekleri kafana takma
  • Geçmişi kafana takma
  • Geleceği kafana takma
  • Büyümeyi kafana takma
  • Başkalarının senin önüne geçmesini kafana takma
  • Zaferi kafana takma
  • Senin suçun olmadığı sürece başarısızlığı kafana takma
  • Sivrisinekleri kafana takma
  • Karasinekleri kafana takma
  • Genel olarak böcekleri kafana takma
  • Anne babanı kafana takma
  • Oğlanları kafana takma
  • Hayal kırıklıklarını kafana takma
  • Zevki kafana takma
  • Tatmini kafana takma
 Üzerine kafa yorulacak şeyler:
  Gerçekte neyi amaçlıyorum?
Aşağıdaki konularda yaşdaşlarıma kıyasla ne kadar başarılıyım:
(a) Öğrenim
(b) İnsanları gerçekten anlayabiliyor muyum ve onlarla anlaşabiliyor muyum?
(c) Bedenimi işe yarar bir araca dönüştürmeye çalışıyor muyum yoksa onu ihmal mi ediyorum?

Candan sevgilerle,
Babacık

Fitzgerald abartmış biraz. Ama üzerinde düşünmeli... Listeler yapmayı sevenler özellikle. Geçmişi ve hayal kırıklıklarını kafaya takmamak güzel olabilirdi. Peki ben kafama neleri takmalı, neleri takmamalıyım? Hepimiz böyle bir liste mi yapsak?

4 yorum:

  1. uygun ellerde bir mim'e dönüşür bu ben sana söliiiim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oy oy, çok tehlikeli olur mu dersin :)

      Sil
    2. okuması güzel olurdu da... yazarken ıkınırdım gibime geldi :)

      Sil
    3. olur belki bir gün :) benim de kendi listemi yazacak halim yok henüz...

      Sil