20 Kasım 2012 Salı

Molok


"Bu dikenli kertenkele de ne?" diyenler için tanıştırayım (artistlik yapıyorum ama ben de yeni tanıştım): Molok (Thorny Devil). Kendisi "Boynuzlu şeytan" diye anılsa ve minik dinazor gibi görünse de, çölde yaşayan zararsız bir hayvancağızmış. 

Susuzluk için de ilginç bir çözümü varmış. Dikenlerinin üstünde oluşan çiy damlaları ağzına akıyor ve böylece su arama zahmetine katlanmadan haftalarca yaşayabiliyormuş. Karıncayla besleniyor ve çok sıcak olunca da kendini kuma gömüyormuş. Duruma göre bukalemun gibi renk de değiştirebiliyormuş. 


Pek acayip bir canlıymışsın Molok, memnun oldum tanıştığımıza. Daha ayrıntılı bilgi için tıklayınız.



4 yorum:

  1. çok enterasan bir hayvanmış bu ... daha bilmediğimiz neler vardır da ..

    YanıtlaSil
  2. acayip gerçekten. bir belgeselde de sırtını güneşe döndürüp su damlaları oluşmasını bekleyen, sonra o suyu içen bir böcek görmüştüm. kim bilir daha neler vardır, neleeer....

    YanıtlaSil
  3. en alttaki fotoğrafta çok komik görünüyor, suratı da kamplumbağaya benziyor. ilginç bir canlıymış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. orada çok savunmasız yakalanmış zavallı. eller yukarı!

      Sil