5 Mart 2013 Salı

Helvetica

Yazı ve tasarımla uğraşanlar için fontlar önemlidir. Gözlerinin alışık olduğu, sevdikleri fontlarla yazmak/tasarlamak isterler hep. Sanki o font, ah işte o font daha güzel gösterir işi.

Favorim olan Helvetica mesela, 1957 yılında İsviçreli yazı tipi şirketi Haas için tasarlanmış. Asıl adı "Neue Haas Grotesk" olan bu fontun ismini, Amerikalılara satmak için daha akılda kalıcı bir şeyle değiştirmek istemişler. Latincede İsviçre anlamına gelen "Helvetia"dan da, "Ülke ismi vermeyelim şimdi" diye caymışlar. En sonunda "İsviçreli" anlamına gelen Helvetica kalmış. Böyle hikayesi olan şeyleri seviyorum.

Anlaşılabilirlik ve netlik açısından trafik işaretleri, uyarı levhaları, reklam metinleri, reklam panoları ve devletler arası yazışmalarda kullanılan bu fontun belgeseli bile varmış. Gary Hustwit çekmiş, bir yazı karakteri hakkında bugüne kadar çekilen ilk uzun metrajlı belgeselmiş. Bkz bu da belgeselin linki. (Wikipedia'nın yalancısıyım)

Helvetica toktur, nettir. Courier daha ince durur, daktilo yazısına benzer. Times New Roman klasiktir. Times tırnaklıdır, Trebuchet de güzeldir. Aşağıdaki köpüklere baktığımda, favorim yine Helvetica sanırım, azıcık da Courier... (Blogda Georgia kullanıyorum ayrı.)



4 yorum:

  1. Bende bütün sunumlarımda comic sans kullanırım. onun yuvarlak hatlarına bayılıyorum :)) hatta öyle yazabilmek için çok çabaladım ama bildiğin doktor yazısı var bende olmadı. Blogumda da hiç comic sans kullanmadım, çok ilginç. İyiki hatırlattın bundan sonra comic sans zamanı başlasın. senin için Helvetica'da kullanacağım ama hoşuma gitti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Comic Sans fontunun daha samimi ve sıcak bi havası var, ben de severim :) Blogun font seçenekleri sınırlı aslında. Helvetica zamanı da başlasın o zaman :))

      Sil
  2. ya evet buraya yazdıktan sonra bende inceledim yokmuş comic sans ama eskiden bunun yüklenebildiğini hatırlıyorum. biraz araştırmam lazım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. araştırma sonuçlarını merakla bekliyorum :)

      Sil