20 Kasım 2013 Çarşamba

Defol Melissa Bachman!

Avcılık, pek anlayabildiğim bir şey değil. Spor olarak kabul edilmesi ise bence çok acayip. Bir hayvanı neden öldürürsün? Zevk için mi? Nasıl bir zevk peki bu? Ben anlamakta zorlanıyorum. Hele başında, matah bir halt etmiş gibi gerzek bir gururla poz vermeyi hiç anlamıyorum. Bu kahramanlık değil, vahşilik...

Aşağıdaki fotoğraflarda, öldürdüğü hayvanların yanında gururla poz veren gerizekalı kadının adı Melissa Bachman. Avcı ve vahşi yaşam programı sunucusuymuş. İkisi bir arada nasıl oluyor, onu da bilemedim. Sonuçta hayvanları seven insanların o tür programları sunduğunu zannediyordum ben, vicdan yoksunu gerzeklerin değil. Öldürmediği hayvan kalmayan bu kadın için change.org'da dev bir kampanya başlatılmış ve Güney Afrika'ya girmemesi için 300 bini aşkın insan imza vermiş. 
change.org’da başlatılan  kampanyanın metninde Bachman’ın varlığının Güney Afrika’nın gurur duyduğu koruma kültürü açısından açık bir çelişki olduğu vurgulanarak “Son Facebook fotoğraflarında bu ülkede katlettiği bir aslanın başında poz verdi. Bu ülkenin vergi  mükellefi bir vatandaşı olarak, kendisinin bundan böyle bir daha bu ülkeye ve doğal kaynaklarına girişine izin verilmemesini istiyorum” deniliyor.
Bachman "Ne avdı ama" diye Twitter'da paylaştığı aslanlı pozunu Facebook’'undaki ‘2013 Africa’ albümüne de eklemiş. Korkunç olduğu su götürmeyen o albüm de Maroi Koruma Bölgesi’nde ölü zebra, antilop türü hayvanların başında gülerek verdiği pozlardan oluşuyormuş. Kendisine çevresinden aklıselim kimse "Ne halt ettin kızım sen?!" dememiş herhalde, yazık.

Cem Boyner'in de bir  beyaz ayıyı vurup başında gülümseyerek poz verdiğini hatırlıyorum. Parasını verdim, avlarım kardeşim... Av kanalı, av dergisi var. İnsanlar bunu gerçekten hobi, spor olarak görüyor. Ayıya karşı nasıl bir sportmenlik söz konusu, tam anlayamadım doğrusu. Şartlar pek eşit değil sanki. Bence sırf bu kadınla sınırlı kalmasın, bu haltı yiyen herkese karşı benzer kampanya başlatılsın. Kadın-erkek...

Bir sürü savunmasız hayvan can vermiş... Fotoğraflar beni çok sinirlendirdi, bakması gerçekten insanın içini buruyor.


2 yorum:

  1. Avcıların hep sonu berbat bir ölümle bitiyor, çok tuhaf.. Sanırım hayvanların ahı tutuyor.
    Afrika'da ne yazık ki verirsen parasını herşeye izin alabiliyorsun, normalde koruma altında olan yerlerde bile bir rüşvet zinciri akla durgunluk verebilecek kapıları açıyor..
    Et yenmesine ve yemek için avlanılmasına karşı değilim ama kişisel olarak eti yaşamımda minimum düzeyde tutmaya çalışıyorum. Ne bileyim işe yarıyor mu ne oluyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiat ana, evlatlarının hunharca katledilmesine karşılık veriyor demek ki. Bence de ahı tutuyordur hayvanların, bunun bir hobi olarak sunulması çok sinir bozucu. Yok postu, dişi, cinsel organı... içindi derken bir de bu şekilde zevk için öldürüyorlar, anlamak mümkün değil. Parasını verdin mi bitti! Nesli tükeniyor zaten, niye öldürüyorsun ki?

      Ben de pek et tüketen biri değilim, kürk de giymiyorum. Giyilmesinden de hoşlanmıyorum. Bence bir şekilde faydası oluyordur ucundan da olsa. Şu kadını görünce o kadar sinir oldum ki; böyle vurulup doldurulsa ve hela duvarına asılsa yine aynı şekilde sırıtır mıydı acaba diye düşünmedim değil.

      Sil