16 Eylül 2014 Salı

35'i bi tık geçmek


Takvimler yine geldi 16 Eylül'e... Sabahın bir körü ofisteyim ve ergenken (hatta hala) sevdiğim şarkılardan oluşan bir playlist dinliyorum. Led Zeppelin'den Lou Reed'e, Deep Purple'dan Pearl Jam'e uzanan... Bu da kendime doğum günü kıyağım olsun.



Bir sene daha yaşlandığımdan mıdır, babamsız ilk doğum günüm olmasından mıdır, pek hoppidi zıppidi hissetmiyorum bu sabah. Geçen seneki doğum günümde annemle gönderdikleri çiçekler kurudu ama hala masamdalar. Kutlamak için aradığında söyledikleri de kulağımda hala. 4 gün sonra gideceğini bilseydim, daha bir sürü şey söylemek isterdim ona o telefonda. Bir yaş daha aldım, yaş oldu 36; yolun yarısını ve 35'liği bi tek geçtim. Yolun ilk yarısı çok da fena değildi aslında, eksildim çoğaldım ve zaman geçti. 

Babamı erkenden alan, yakında kucağıma bir cimcime verecek olan hayat bundan sonrası için ne hinlikler planlıyor bilemiyorum, bilmemek de daha iyi bence. Yine de adeti bozmayıp dileğimi tutayım: Hepimiz için güzel şeyler olsun. Hayat sağlıkla, mutlulukla, iyilikle gelsin. Umudumuzu çoğaltsın, neşemizi artırsın. 

Sevdiklerim yanıbaşımda olsun, keyfimiz sağlığımız yerinde dursun. Cimcime de sağlıkla gelsin; mutlu, neşeli, vicdanlı ve iyi kalpli bir insan olsun. Eh, 36 da hoş gelsin sefa gelsin...




Yol Şarkıları'nda gördüm, Hüsnü Arkan'ın "Mino'nun Siyah Gülü" kitabından şu alıntı pek hoşuma gitti sabah sabah...

"Bir gün bana giden yolu tarif eder misiniz? Ben kendim ulaşmayı beceremiyorum; yokuş var, güven vermiyor bana. Sizin içiniz bile daha düz. Ve yakın. Yürüyebileceğim mesafede. Saçlarınızı aralayıp, ensenizden öpüyorum."

25 yorum:

  1. Okuduğum en güzel doğum günü yazısıydı..."babamsız ilk doğum günü" cümlesi gözlerimi doldurdu , içime içime çok şeyler akıttı...Bebeğinizi kucağınıza alınca her şey değişecek,her şey daha başka, şükredilesi olacak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, sabah sabah içimden geçenler bunlardı...

      O cümle benim de içimi buruyor ne zamandır. Ne yazık ki artık çoğu şey için aklımdan geçer oldu: Babamsız. "Babam da görseydi, o da burada olsaydı keşke." diyorum birçok şey için. Ki bence eşimin dediği gibi, babam sizi görüyor.

      Her şey güzel olacak, inanıyorum. Hayat böyle, değişiyor dönüşüyor...

      Sil
  2. Bu yaş çok güzel gelecek ben inanıyorum ve eminim sen de farkındasın. Daha güzel nice yaşlara diyelim o zaman...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilerim güzel geçer, ben de öyle umut ediyorum. Sadece merak ve heyecanla bekliyorum, nasıl olacak diye. Çok teşekkürler...

      Sil
  3. Şu kucaktaki cimcime büyümüş, kendi büyüteceği cimcimeyi kucağına alıp poz verecek, yine aynı kendi annesi gibi. Enteresan bir döngü, en azından buna şahit olmak ve yaşamak..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acayip bir döngü evet. Büyümek ve büyütmek. Çok acayip hissediyorum ben de ve merak ediyorum olacakları. Küçükken bana cimcime diyen ablalardan biri de aynı şeyi dedi bugün, cimcimelik tacı varsa eğer; onu devretme vakti geldi galiba...

      Sil
  4. Nice güzel yaşlara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, 35'ten sonrası nasıl oluyormuş bakalım göreceğiz.

      Sil
  5. iyi ki doğdun ..
    mutlu yeni seneler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, mutlu ve güzel şeyler olsun dilerim. Hepimiz için.

      Sil
  6. Çok çok çok mutlu yaşların olsun Verba . Hep mutlu ol.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Aylin, yaşlandım gibi hissediyorum artık ben :) Neyse, mutlu yaşlı olurum.

      Sil
  7. Nice mutlu yıllar diliyorum , babamsız ilk doğum günü cümlesi gözlerimi doldurdu,çok iyi bilirim o özlem duygusunu... Bebişinin olacağını da yeni okudum , ne de güzel Hoşgelsin bebişiniz...
    Güzel günler sizi bekliyor . Herşey gönlünce olsun ...
    Sımsıkı da sarıldım ben sana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nesrincim, teşekkür ederim. O özlem çok fena oyuyormuş insanın içini, her mutlu anda bir şey hep eksik kalıyormuş. Geçen sene annemle babam çiçek yollamıştı, hala masamda duruyor. Sağlıkla gelir umarım ufaklık, iyi dileklerin için çok teşekkürler. Güzel günler olsun hepimiz için, öptüm sarıldım ben de :)

      Sil
  8. Nice sağlıklı, huzurlu senelere. Bu yaş en unutulmayacak yaşın olacak gibime geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler... Herkes "Uyumak, gezmek için son zamanlarınız" deyip ürkütüyor ama cimcimeyle beraber en unutulmaz olacağı kesin :) Her şey yolunda gider umarım.

      Sil
  9. Nice senelere Verba. 36 hiç de yaşlı değil. Hatta oldukça genç. Ama 35'i geçince insan öyle zannedebiliyor. Bana aynısı olmuştu. Resimler de ne güzel. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim küçük Joe. 36 da gençse sevindim buna, daha kızı büyüteceğiz genç olmamız lazım :) 35'ten sonra şairin dediği gibi bir yarı yol şaşkınlığı oluyor galiba bünyede. Teşekkürler, pek hoşuma gidiyor bu fotoğraflar. Sevgiler benden de, selamlar...

      Sil
  10. Nice mutlu yıllara:) Dün uzun uzun yazdım sana aslında sonra dandik bilgisayarım ısındı ve kapandı küt diye, yazdıklarım gitti, sonra internet de gitti kaldım bugüne...
    İyi ki doğduuun:) Şimdi yeni bir yaşamı da doğuracaksın. Yaşam çıkılan her yolculukla değişip başkalaşıyor, keşke hiç eksilmesek. 35'i bi tık geçmek iyidir, o miniş eller sana daha da iyi gelecek eminim, yeni yaşında herşey gönlünce, dilediğin gibi olsun..
    Kocaman sevgiler selamlar bu uzak tozlu diyarlardan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Teknolojik felaketler silsilesi, bizde yağmur filan yağınca olur böyle şeyler; gelişmiş ülke belirtisidir yani :) Büyümek ve büyütmenin peşinden, doğmak ve doğurmak... Çok acayip hissediyorum. Sanırım ufaklık doğunca idrak ediyor insan, kendimi çocuklu biri gibi düşünemiyorum göbekteki tekme atan bıdığa rağmen. Evet, eksilmesek çoğalsak ama döngü ne yazık ki öyle işliyor. 35'ten sonrası hızlı geçiyor diyorlar :)) Her şey güzel olsun o halde, buradan da sevgiler, selamlar... Kendine iyi bak.

      Sil
  11. Güzel yıllarınız olsun,
    yazarak,
    çoğalarak,
    yürüyerek,
    ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, ne güzel dilekler bunlar :)

      Sil
  12. Gelen gidenden daha güzel olsun, olacak da ;) Sevgilerimle kutlarım seni..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Ceren, olsun valla :) Sevgiler yolluyorum ben de, minnak Maya'yı da öpüyorum.

      Sil