23 Eylül 2012 Pazar

İstanbulum, Tadım, Tuzum, Hayatım

Bugün Hürriyet Pazar'da Yorgo Kırbaki bahsetmiş Maria Çevik (Meri Tsevik) Simyonidis'in kaleme aldığı "İstanbulum, Tadım, Tuzum, Hayatım" kitabından. Kırbaki kitabı okuyamamış henüz, ben bulur bulmaz alacağım. Som Kitap'tan çıkmış. Tanıtım videosunu izlemek bile gözlerimi doldurdu...

Kitapta bahsi geçen mekanlardan bazılarını ne kadar sevdiğimi,  bu  yerlerin hayatımdaki güzel anlara nasıl da zerafetle şahitlik ettiklerini düşündüm. 

Arkadaşlarımızla düğünümüzü kutladığımız Maria'nın Bahçesi (sahibesi Maria Ekmekçioğlu), çikolata ve pastalarını sevdiğim Pelit Pastanesi (sahibi Manolis Skatos), şaraplarına bayıldığım, tişörtünü hala sakladığım Barba Yorgo Lokantası (sahibi Yorgo Zarbozanis), beğendili poğaçasına bittiğim Büyükada Fırını (sahibi Niko Mundis), nefis mezelerine bayıldığımız, "Kur masayı Madam Despina" dedirten Despina'nın Meyhanesi (sahibesi Despina Kalmi), güzelim Bahar Pastanesi (sahibesi Yianna Tomaidi),  şahane kup griyesiyle tanınan Baylan Pastanesi (sahibi Hari Lenas)  ve daha niceleri... İstanbul'un güzelim insanları, unutulmaz tatları ve renkleri...


 
Bir zamanlar Beyoğlu'ndaki bir cenaze levazımatçısı ile röportaj yapmıştım, soyadı Manukyan'dı, adını unutmuşum. O geldi aklıma. Sonra konuştuğum diğerlerini düşündüm... Sokak sahafı Vahan Usta, Hazzopulo Pasajı'nda Apoyev Matini gazetesini çıkaranlar, Paskalyalarda bize nefis el yapımı vişne likörü, paskalya çöreği, Selanik kurabiyesinden ikram eden, teyzemin 50 yıllık dostu Arpi Teyze... İyi ki varsınız. İyi ki hayatımızdasınız. Hatalarımız, hoyratlığımız için affedin bizleri.

4 yorum:

  1. Şahane, İstanbul'da yaşamıyorum ama bu kitabı derhal edineceğim. Yıllar önce İstanbul'a göçen çocukluk arkadaşım Elizabet'i, annesi Valentin teyzeyi ve yaptığı likörlerden çıkan, yememiz için bize verdiği vişneleri de bir kez daha hatırlarım böylece. Birşeylerin hep hafızalarda kalması lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukluğumuzda bize anlatılan, ucundan kıyısından yakaladığımız şeyleri, o kıymetli insanları hatırlamak için güzel bir fırsat bu kitap. Bu insanların izleri silinmemeli. Ben de ilk fırsatta alıp okuyacağım.

      Sil
  2. Yaşasın rengarenk İstanbul.. İstanbul'u bana ve üniversite arkadaşlarıma kendi ayaklarıyla gezdiren, öğreten ve sevdiren rahmetli Jak Deleon'u da unutmayalım.. Çok güzel İstanbul kitapları vardır..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama bu renkler azaldıkça, soldukça İstanbul İstanbul'luktan çıkıyor. Bilmem mi Jak Deleon'u :)

      Sil