9 Şubat 2012 Perşembe

"Gizli Anların Yolcusu" Gizli Yolcunun Hancısı

Ayşe Kulin, pek okuduğum, daha doğrusu sevdiğim bir yazar değil. Sadece Adı Aylin'i okudum. Annem kendisini pek sever, ben de o sevinsin diye her fırsatta Kulin'in kitaplarını alıp ona hediye ederim; kapağını açıp da bakmak aklıma bile gelmez. İlgimi çekmez. Evet bazıları için sürükleyici, evet kolay okunur; ama o kadar. Derinliği ya da edebi lezizliği yok. Bence tabii. Ve korkarım ki insan popülerliğe çabuk alışıyor, geç de olsa bulunca da; kaybetmemek için elinden geleni yapıyor.


En son yazdığı kitap da hayatta alıp okuyacağım bir kitap değil. Hayır, eşcinselleri anlatmasıyla alakası yok. Çelişkili bir durum var ortada. Hem eşcinselleri, daha doğrusu (iddia ettiğiniz gibi) "aşk"ı anlatan bir kitap yazıyorsunuz; hem de eşcinselliği herkesin başına gelebilecek bir "kaza" gibi gösteriyor, o "taraklarda" hiç beziniz olmamasıyla neredeyse övünüyor; daha da ileri gidip eşcinselliğin nüfus planlama/doğum kontrolü amacıyla çoğaldığını söyleyebiliyorsunuz! Yayıneviniz de "Eşcinsel romanı yazan ilk kadın (ve de aslında heteroseksüel) yazar" diye duyurular yapıyor! Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu!

Yani "Hıh, canım istedi yazdım" deyip eşcinsellerle ilgili (!) bir kitap yazmak, akabinde eşcinseller için "Hiç bu taraklarda bezi yok, evli çocuklu; hoop bi bakıyorsun, gay olmuş" (Nasıl yani, birdenbire?!) minvali sözler sarfetmek, eşcinselliği doğal bir doğum kontrol yöntemi/ nüfus artışını engelleyici bir unsur olarak görmek ne yaman bir çelişkidir, ben bilemedim...

Bence kendsi "Zenne" filmini mutlaka izlemeli. Bu arada, kitabın ismindeki akrostiş fikrini kim bulduysa bravo!

"Yükselen trend madem bu, patlatayım bir best seller" midir olay? "Eşcinseller, ay ay, çok şekerler, yazık onlaraa" mıdır ya da?

“Belki de gay’lik, bir nevi nüfus artışını önleme yöntemidir. Çünkü gerçekten de, dünyanın kaynakları çoğalan nüfusu beslemeye yetmiyor” ya da "İnsanın ayağı kayabilir" filan ne demek yahu?

Bisikletten düştüm, aa bi baktım gay olmuşum! Kitap çok satsın, Ayşe Arman yine benimle röportaj yapsın... Bana daha çok bir homofobiğin çok satma amaçlı satırları gibi geldi, üzgünüm.

İşte bakınız kendisiyle yapılan bir röportaj, tabii ki Ayşe Arman'dan; bir de -neredeyse her satırına katıldığım bir yazı:


Okudum, oldu işte!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder