8 Mart 2013 Cuma

Vicdan

Pek kitap okuyamıyorum bu aralar, can sıkıcı. Mesleki deformasyon dedikleri şey, editörlükte elle tutulur hale geldi artık. İş gereği sürekli yazmaktan ve okumaktan, keyfim için okumaya mecalim kalmıyor. Gıcık.

Dün akşam bey "Sana resimli roman aldım" deyince sevindim. Bu isimde bir dergi/çizgi roman varmış, onun dışında bir de Vicdan'ın maceralarını almış bana. Eskiden karikatüristlik yaptığından, haliyle daha iyi takip ediyor mizah dergilerini... Bense anca arada Uykusuz okuyorum, o ka.

Gelelim Vicdan'a... Vicdan'ı hayal meyal hatırlıyorum sanki Gırgır'dan. Karikatürist İlban Ertem'in yarattığı bir karakter Vicdan. Dişi bir sokak kedisi. Tekir. Sanırım Ertem'in eşinin böyle bir kedisi de varmış, ama bu dünyadan göçeli epey zaman olmuş. İlban Ertem şimdi n'apıyor derseniz, yıllar önce Bodrum'a yerleşmiş. Dilerim keyfi yerindedir.



Çizgi roman; Vicdan'ın, Gırgır'ın her sayısında 2 sayfa yayınlanan maceralarının kitaplaşmış hali. 68 sayfa. Çocuk gibi sevindim akşam ve elimden bırakamadım. Siz de tanışın istedim.

Vicdan'ın, sokak kedisi annesi Arap'tan başlıyor anlatmaya; Vicdan ve kardeşlerinin doğmasını, sokaklarda yaşadıklarını, tehlikelerden korunmak için yaptıklarını, kurdukları dostlukları, yedikleri kazıkları, sokak kedilerinin bir eve kapağı atmak üzere yaptıkları her şeyi, her macerayı güzel güzel anlatıyor. Hem de çok akıcı bir dille, gülümseten ayrıntılarla. Akşam okumaya başladığımda, Yoda da göbeğimin üstünde sanki neye güldüğümü anlamış gibi dikkatli dikkatli bakıyordu.



Vicdan, sokaklarda başına gelen her türlü beladan kedi şansıyla kurtuluyor, istediği eve kapağı atıp kendini sevdiriyor, sevmediği yerden de dört patiye kaçıyor. Sırtını pek, karnını tok tutmak için uğraşıyor sürekli. Kimsenin kulu kölesi olmak gibi bir derdi de yok, haysiyetli bir kedi. Eve işedi diye fırça mı yedi, hemen onu evine alan adamın yaptıklarını taklit edip klozete tünüyor! Akıllı da :)


Vicdan, kedi gözünden hayatı anlatıyor aslında. Sokaklarda yiyecek bulma derdi dışında insanların gazabından korunmaya, hayatta kalmaya çalışan sokak hayvanlarını çok güzel anlatıyor. O kadar çok ezyet görüyorlar ki, akıl alacak gibi değil. Kedi kitabı deyip geçemem bu yüzden. İsmi bile o kadar çok şey anlatıyor ki: Vicdan.

Eline sağlık İlban Ertem, ne iyi etmiş de çizmiş ve Vicdan'la tanıştırmışsın bizi... Ne iyi ki Gırgır fasikülleriyle yok olup gitmesine izin verilmemiş de kitaplaştırılmış. Ve ne iyi etmiş de bizim bey de bana almış, heheh :)



Vicdan
Uykusuz Çizgi Roman Klasikleri Dizisi
Mürekkep Basın
68 Sf. / 15 TL

2 yorum:

  1. penguen okuyorum ben de... özellikle uyku öncesi ruhum karanlıklarda kalınca sığınıp güle güle uyuyorum :)

    merak ettim Vicdan'ı, ben okuyacak... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güle güle uyumak güzel bir şey, Uykusuz'u daha çok seviyorum ben :)
      Vicdan'ı bulup yollarım sana, gülümseye gülümseye okursun :)

      Sil