4 Ocak 2013 Cuma

1 milyar kadın dans etse?

Ezilen, dayak yiyen, işkence gören, tecavüze uğrayan, taciz edilen, öldürülen... kısaca insanlık dışı muameleye maruz kalan kadınlar artık ayaklanıyor. Hem de dansla! Dünyanın birçok ülkesinden, sayısı 1 milyarı bulması beklenen kadın; 14 Şubat 2013'te uluslararası bir kampanya olan "One Billion Rising" ile bir araya gelecek ve dans ederek, kendilerine yapılan bu işkencelere dur diyebilmek, seslerini duyurabilmek için ayaklanacaklar!

 Kampanyayı yürüten www.onebillionrising.org'un sloganı şöyle:

"Dünyada her üç kadından biri, hayatında bir kere şiddet görüyor ya da tecavüze uğruyor."
"Bir milyar kadının haklarının ihlal edilmesi gaddarlıktır."
"Bir milyar kadının dans etmesi devrimdir."

Sitede “Ayağa kalkıyorum çünkü” başlığı altında, insanların neden ayaklandıklarını anlatan yazılara ve videolara ulaşıyorsunuz. Sizin için ayrılan kısımda paylaşımda bulunabiliyorsunuz.  

Şimdiden bıyık altından gülenleri, ciddiye almayıp "Amaan nolacak bunların dansından!" diye  küçümseyenleri görebiliyorum.  Ama dilerim "1 Billion Rising" (1 Milyar Ayaklanma)  kampanyasına destek çığ gibi büyür ve dans ederek de ayaklanılabildiğini gösterir kadınlar.  14 Şubat'ta kampanyaya ben de destek vereceğim, o gün yaklaştıkça tekrar hatırlatmak için bir şeyler yazarım elimden geldiğince. 

"Ayağa kalkıyorum çünkü, gerçek erkekler tecavüz etmez"

Bizim ülkemizde kadınların nasıl doğuracağına, kaç çocuk yapacağına, kadınlık organlarını nasıl adlandıracaklarına koca koca, bıyıklı adamlar karar verir. Ama kadını öldüren kocaya, sevgiliye pek bir şey yapılmaz. Kadınlar sokak ortasında dövülür, kimsenin gıkı çıkmaz. Kuzenleri tecavüz eder, amcaları namusu kirlendi diye öldürür, töreyle temizlenir namus. Berdel diye adetler vardır, 3 sığıra 2 keçiye çocuğu ya da dedesi yaşında erkeklerle evlendirilir kadınlar. Kadın-kız ayrımı beyaz-siyah kadar keskindir, kızlık zarı yüzünden nice canlara kıyılır. Ama olsun ana-bacı dendi mi, akan sular durur. En ağır küfürlerde kadınlık organı başroldedir ebelerle beraber. O zaman kimsenin yüzü kızarmaz. 

Tepki göstermek için bir yerlerden başlamak, üstelik de bunu tüm dünyada yaygınlaştırmak önemli bir şey. Erkek çocuk doğurmadı, yemeğe tuz koymadı ya da sadece bir erkekle el ele görüldü diye dayak yiyip öldürülen; işyerinde, yolda, sokakta taciz edilen; güvenli sandığı evinde babası ya da akrabası yüzünden enseste maruz kalan, mal gibi alınıp satılan, tecavüze uğrayan kadınların sesini duyuracak her şey küçücük de olsa bir adım... Bıyık buran, beynini bacak arasına sıkıştırmış bazı adamların davranışlarına dur demek için bir umut... Böyle şeyleri gazetelerde görünce sayfayı çeviren, televizyonda görünce kanal değiştiren, bunları kanıksayan  hemcinslerine bir tokat olur belki de kampanya.

Destek veren Jane Fonda şunları söylemiş:

 “Ayağa kalkıyorum çünkü; annem 8 yaşındayken cinsel şiddete maruz kaldı ve bu hayatı boyunca ona zarar verdi. Hayatı boyunca tam olarak sevemedi ve suçlu hissetmesine engel olamadı.. ve 42 yaşında intihar etti... Ayağa kalkıyorum çünkü; çoğunluğu cinsel şiddete maruz kalmış genç kızlarla çalışıyorum. Ayağa kalkıyorum çünkü; bunu durdurmak zorundayız. Kadına karşı şiddet bittiği zaman dünyadaki her şey değişecek.”

Kampanyanın tanıtımı için hazırlanan kısa film aşağıda: 



Bu da kampanyanın şarkısı, Break the Chain (Zincirini Kır):




"Kollarımı gökyüzüne kaldırıyorum
Dizlerimin üzerinde dua ediyorum
Artık korkmuyorum
O kapıdan yürüyerek geçeceğim
Yürü, dans et, ayağa kalk
Hepimizin yaşadığı bir dünya görebiliyorum
Güvenli ve tüm baskılardan özgür
Daha fazla tecavüz, ensest ve taciz yok
Kadınlar, sahip olunan bir şey (mülk) değildir
Bana asla sahip olmadın, beni tanımıyorsun bile, ben görünmez değilim.
Ben basitçe, harikayım.
Kalbimi ilk defa ayaklanıyor hissediyorum. Canlı, harika hissediyorum.
Dans ediyorum çünkü seviyorum.
Dans ediyorum çünkü hayal kuruyorum.
Dans ediyorum çünkü yeterince şey yaşadım
Çığlıkları durdurmak için dans et
Kuralları yıkmak için dans et
Acıyı durdurmak için dans et
Bunu altüst etmek için dans et
Artık zinciri kırmanın zamanı
Zinciri kır
Dans et, ayağa kalk
Bu çılgınlığın ortasında ayağa kalkacağız
Daha iyi bir dünya var, biliyorum.
Kardeşlerini al ve uzat elini her kadın ve genç kıza
Bu benim bedenim, benim bedenim kutsaldır
Daha fazla bahane yok, daha fazla taciz yok
Bizler anneyiz, bizler öğretmenleriz
Bizler güzel yaratıklarız
Kardeşim, bana yardım etmeyecek misin?"

 
İlgili haber için buraya da tıklayabilirsiniz. Bu, hayatınızda ettiğiniz en anlamlı dans olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder