8 Ekim 2010 Cuma

Seyyan Hanım

Tango severim. Yapmasını denemediğimden ve becerebileceğimden de emin olmadığımdan, dinlemesini severim. Hele de "Mazi Kalbimde Bir Yaradır"ı, eski radyo sanatçısı Seyyan Oskay'dan dinliyorsam değmeyin keyfime.

Radyoyu ve haliyle şan şöhreti bir subayla evlenince bırakan Seyyan Hanım'ın, Kalan Müzik'ten çıkan taş plaktan çekilmiş bir CD'sini edindim, kırmızı şaraba katık edip dinliyorum arada...















Kendisini tanıyalım, bir münasipte de leziz ve iç titreten sesini şuracığa ekleyi ekleyiverelim.




"Seyyan Oskay... Otuzlu yılların Cumhuriyet Türkiyesi’nde, kadınların erkeklerle beraber gündelik hayatın içinde var olduğunu kanıtlamaya başladığı bir dönemde Türkçe seslendirdiği tangolarıyla iz bırakan ses sanatçısı.

Seyyan Hanım, 1913 yılında Selanik’te doğdu. 5 çocuklu bir ailede Hikmet Bey ve Raziye Hanım’ın tek kızıydı. Eşitlik anlamına gelen 'Seyyan' adını ona veren Hikmet Bey, kızının diğer erkek kardeşleriyle aynı haklara ve aynı değere sahip olduğunu seçtiği isimle çevresine ilan ediyordu. Seyhan Hanım, Necip Celal’in bestelediği 'Mazi Kalbimde Yaradır' adlı tangonun ilk solistiydi. Taş plaklardaki bu duyarlı sesin sahibi, 16 Mayıs 1989'da Maltepe’deki evinde, çocuklarının arasında tıpkı yaşamı gibi sessizce öldü. "

Mazi Kalbimde Bir Yaradır

Ben de gönül çektim eskiden
Yandı hayatım bu sevgiden
Anladım ki bir aşka bedel
Gençliğimmiş elimden giden

Önünde ben geldim de dize
Yâr olmadı bu kimse bize
En nihayet düşüp can v3im
Gözündeki yeşil denize

Sarmadımsa da belden, geçmedim bu emelden
Bir hazin maceradır onu aldılar elden
Başkasına yâr oldu, eller bahtiyâr oldu
Gönlüm hep baştan başa viran bir diyâr oldu

Mazi kalbimde bir yaradır
Bahtım saçlarımdan karadır
Beni zaman zaman ağlatan
İşte bu hazin hatıradır

Ne göğsünde uyuttu beni
Ne bûseyle avuttu beni
Geçti ardından uzun yıllar
O kadın da unuttu beni

Sarmadımsa da belden, geçmedim bu emelden
Bir hazin maceradır onu aldılar elden
Başkasına yâr oldu, eller bahtiyâr oldu
Gönlüm hep baştan başa viran bir diyâr oldu...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder