8 Ocak 2014 Çarşamba

Harry & Sally, annem

Akşam annemi havaalanına bıraktık, sis yüzünden endişelendik ama neyse ki sadece 10 dakika rötarla kalktı uçağı. Eve dönüş yolunda bi hüzünlendim... Babamın arabasıyla gitmiştik. Neyse, tez vakitte İzmir'e giderim nasılsa. Salona yayılıp birkaç kartpostal yazdım sonra. Televizyon açıktı, gözüm bir ara cnbc-e'deki Madonna konserine kaydı. Sonra bir anda kadının çılgınca dans edişine, hoplayıp zıplarken sesi bozmadan şarkı söyleyişine dalmışım. Nasıl bir kondisyon, ben anlamadım. O lateks tayt, parlak taşlı converse'ler filan. Miami çılgın attı, 50 yaşında bu kadın! Bense polar battaniyenin altında gebeş gebeş yatarak "Oha, kadın taş gibi!" derken, utandım kendimden.

Sonra Romantik Salı kuşağı reklamı girdi araya, "When Harry Met Sally". Of, çok severim. Kesin haftayadır, lütfen şimdi olsun derken, Birazdan. Yaşasın! Bazı filmler vardır, izlemek hep iyi gelir insana. 1989 yapımı, Nora Ephron'un yazdığı, Rob Reiner'ın yönettiği bu film de öyle benim için. Yavru Golden Retriever bakışlı Meg Ryan ve hazırcevap Billy Cristal. Kız filmi, aman romantik komedi diye küçümseyenin kalbini kırarım. Yok be ne kırıcam, kim neyi severse sevsin. Pek yüce entelektüel yanımız örselenmez yani... Diyalogları ve senaryosu iyidir bana kalırsa. Müzikleri de. Evet mutlu son, evet gerçek hayatta yok böyle şeyler. Harry çokbilmiş, Sally de inatçı. Ama "Sally'im nerde ulan?" diye isyan eden var ekşi sözlük'te, yapmayın böyle...



İnsanın bazen iyi hissetmeye ihtiyacı var ve bu kimi zaman zannettiğinden de kolay oluyor. Al işte, bir film  yetiyor bazen. Bazı sahnelere o kadar güldük ki, bizim bey hiç izlememiş meğer. DVD'sini alsam kesin dalga geçerdi ama sevdi nasıl olduysa, he he. Bense denk geldikçe izlerim, hep de hoşuma gider diyaloglar. Meg Ryan'ın korkunç saç modellerini görmek, 80'lerin berbat kıyafetlerini izlemek bile iyi geliyor demek arada bünyeye. Yüksek belli kot pantolon, tahta gibi Meg Ryan da olsan yakışmıyor işte. 

O, aralarda çıkan yaşlı çiftlerin tanışma hikayeleri çok hoş. Bayıldım onlara. Teyzeler hiçbir ayrıntıyı unutmuyor yahu! İnsanın birini ilk gördüğü an "Bu insanla evleneceğim" demesi çok acayip bir şey bence. 55-60 sene evli kalması filan. Ve buruşuk ellerini hiç bırakmaması, hala birbirine aşkla bakabilmesi... Hayatın küçük mucizelere ihtiyacı var. Peki "Erkeklerle kadınlar arkadaş olamaz" diyen Harry haklı mı? Filmde haklı çıkıyor ama tabii ki hayır :)


Harry ve Sally'nin hikayesi de, 5 yıl arayla karşılaşmalardan sonra, korkunç saç modelleri, tuhaf sevgililerle dolu 12 yılın sonunda yoluna girer. Evlenme kararı almaları ise 3 ay sürer. Bizim hikayemize benzetti bey biraz. Ona da güldük zaten. 7-8 yıl birbirini hiç görmeden yazışmak ve sonra 6 ay içinde evlenme kararı almak. Hey gidi ekşi sözlük. Sally'nin bazı hallerini de bana benzetti, haha! Posta kutusuna tüm mektupları tek tek bırakması, hepsinin düştüğünden emin olması. Bazı şeyleri çok ayrıntılı tarif etmesi, özellikle yiyecek bir şey sipariş ederken itinayla anlatmaya çalışması, eve girdiğinde her şeyi bir yere fırlatması vs vs. Bence Sally kesin Başak burcu :)

Peki kim sevgilisinin nelerini niye sever? Atıyorum, eve girince ortalığa eşyalarını fırlatmasını, uyurken kolunu yastığın altını sokuşunu, uyurken onu izlemeyi vs sever mi? Kim bilir...

Harry'nin konuşması güzeldir ama ya:

"I love that you get cold when it's 71 degrees out. I love that it takes you an hour and a half to order a sandwich. I love that you get a little crinkle above your nose when you're looking at me like I'm nuts. I love that after I spend the day with you, I can still smell your perfume on my clothes. And I love that you are the last person I want to talk to before I go to sleep at night. And it's not because I'm lonely, and it's not because it's new year's eve. I came here tonight because when you realize you want to spend the rest of your life with somebody, you want the rest of your life to start as soon as possible. "


Ve 8 Ocak... Bugün annemin doğum günü. 60 yaşına giriyor, dün beraber kahve içip pasta yerken onunla konuşmak o kadar iyi geldi ki... Onu nasıl tanımlayacağımı düşünürken zorlanıyorum bazen. Ama güçlü olmasını, ergenliğimin büyük bir kısmını onunla didişerek geçirsem de bana kattığı şeyleri, pratik zekasını seviyorum. Onun gibi değilim ama benzediğim yönler de vardır mutlaka, ki bu da beni mutlu eder. Her daim derli toplu, kibar, güzel ve güçlü annem. Öğretmen olmak istemiş ama genç yaşta evlenip İstanbul'dan Artvin'e gidince, şartlar izin vermemiş. Olsa çok iyi bir öğretmen olurmuş bence, çok iyi bir öğrenciymiş. Seviyorum gençlik fotolarını. 60'ında yogaya başlayan, bulmaca çözmeyi, kitap okumayı seven, enfes yemekler yapan becerikli bir kadın. Ondan öğrendiğim, hala da öğreneceğim o kadar çok şey var ki... 

İyi ki doğdun annem! Seni seviyorum! Sağlıkla, nice mutlu yılları devirmeyi diliyorum birlikte...

Biliyor musun anne; babam, Reyhan Amca ve Erdoğan Amca  için Çeşme'deki Barboros Köyü yakının da bir hatıra ormanı oluşturuluyormuş. Haberini aldım bugün. Oralarda bir yerde buluştukları gibi, fidanları da onları yaşatacak. Sevindim buna, güzel haber değil mi?

 

14 yorum:

  1. Merhaba,

    Bloğunuzu çok beğendim ve takipçiniz oldum. Sizi de bloğumda takipçi olmaya beklerim. Sevgiler

    https://mommyslifetime.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. alıma getirdik bak ben de izleyeyim bi daha :)
    annenin doğum gününü benim için de kutla ve izmir'e gelme planın olursa da haber etmeyi unutma, ehii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izle izle, nutella yemek gibi iyi geliyor insana :P
      kutlarım tabii, sarılıp öperim bir de. izmir'e hsonu gibi çok kısa süreliğine geliyorum ve koala gibi anneme yapışık oluyorum bu ara ama haber ederim elbette; belki kordon, belki kızlarağası yaparız. belki bizde kalırsın olma mı :)

      Sil
  3. dün akşam bu filmi izledik eşimle:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi gelmedi mi, evde kahkahalarla minik mutluluk kalpleri filan uçuşmadı mı :))

      Sil
  4. Annene çook uzun ve sağlıklı bir ömür diliyorum, tanışssak ve arkadaş olsak istiyorum. Ben insanların önce kızlarıyla tanışıyor sonra anneleriyle de ahbap oluyorum, umarım denk gelir bir gün. Sana da kocaman sarılıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacigim cok tesekkur ederim annem adina. Tanismanizi cok isterim, arkadas olur ve birbirinizi seversiniz bence. Bu, senin her iki kusakla da sahane iletisim kurabilme yetenegin, her yasa yeten nesen gipta edilesi. Boyle iletisim kurabilsem keske ben de buyuyunce :) Denk getirelim. Izmir'e, Istanbul'a yolun ne zaman duserse bekleriz. Ben de sariliyorum kocaman...

      Sil
  5. bende ne zaman madonna veya beyonce u gorsem nasil nefessiz kalmadan bu kadar dans edip boyle sarki soyleyebiliyorlar diye dusunuyorum sonrada kendimi avutmak icin aa kesin bu playbacktir eminim diyorum, aklima onlari getirdiniz, Filmi bende cok sevmistim
    En kisa zamanda annenize kavusmanizi dilerim.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakkaten ne ciger var degil mi? Hayrani filan degilim ama dun agzim acik izledim kadini, takdir ettim (onun da cok umrundaydi ya benim takdirim); deli gibi spor yapiyor boylesi bir kondisyon icin. Hulya Avsar icin 'Madonna gibi' filan diyorlar ya hani, Madonna duysa hic hareket ettirmedigi toto kasiyla guler. Konser playback ise cok ayip ama.

      Film depresyon ilaci gibi valla. Iyi dilekleriniz icin tesekkur ederim, Izmir'den kumru filan isterseniz haber edin :) Benden de sevgiler...

      Sil
    2. cok tesekkur ederim :))) Evet hulya Avsar ve Madonna haha ben bile totomla guldum su an yani, goz var nizam var biri dolmalik biber gibi biri sarma :) Bende sevdigimden degil ama kondisyonlarina sizin gibi hayranim
      Kocaman sevgiler

      Sil
    3. Öyle 20-30 senedir gündemde olan herkes Madonna olmuyor, kolay değildir o kadar. Kan, ter ve gözyaşı dolu olmalı o lateks tayt :) Selülitlerle tenis oynamak nerde, çocuğu yaşındaki dansçılarla sahnede zıplayıp şarkı söylemek nerede yani...

      Sil
  6. çocuk ve ergenken nasıl çektirdim anneciğime. şimdi her dakika mutlu etmek
    istiyorum ve ne kadar aptalmışım diyorum. 10 yaşındaki kızım şimdi aynı isyanlarda. buruk bir gülümsemeyle karşılıyorum yaptıklarını. annelerimiz aynı yaşta..onlara uzun ve sağlıklı beraber geçireceğimiz nice yıllar diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama adı üzerinde çocukluk ve ergenlik, insanın aklı başında olmuyor ki. hep derler ya "anne olunca anlarsın" diye, o zaman anlaşılıyor galiba. umarım annelerimizin intikamını kızlarımız almaz bizden ama döngü böyle :) teşekkürler, ben de sana annenle ve kızınla mutlu, uzun bir ömür diliyorum.

      Sil