10 Mayıs 2011 Salı

Barış Manço

Bir arkadaşımla eski Barış Manço şarkılarından konuşurken, ne zamandır dinlemediğim geldi aklıma.


İlk klip, 70'lerde enteresan psychedelic denemeler derken, Barış Manço'nun eski şarkılarını daha çok sevdiğimi ve özlediğimi fark ettim. Plaklar, kasetler...

Abim Barış Manço hayranıydı delicesine, bütün albümleri vardı kendisinde. Ben de sayesinde tanıştım. Sevdim. Ona az bulunan Barış Manço plakları arardım Kızlar Hanı'ndaki plakçılarda. Hatırlıyorum, odasında karanlıkta bu parçaları dinlerdi. Hüzünlenirdi. Ne geçerdi aklından, neler düşünürdü kim bilir...Eski şarkılardan laf açılmışken örnek de vereyim.

Misal Little Darling.

Mesela Dragonfly

Örneğin Gönül Dağı.

Efenim Bal Sultan. Ne güzel şarkıdır...

"Aşk ateşiyle yanmayan nasıl ocak yaksın ki
Çocukluk nedir bilmeyen nasıl çocuk baksın ki"

İlla Ne Ola Yar Ola.

"Yaşam denen uykudan uyanmasını bilen yar ola"

Binboğanın Kızı

Sonracııma Ham Meyvayı Kopardılar Dalından

Ve Gülme Ha Gülme.

Son Blue Morning Angel.

Hey gidi... Bir acayip oldum be!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder