18 Nisan 2012 Çarşamba

Ah o eski kütüphaneler

En son ne zaman kütüphaneye gittim diye düşündüm şu alttaki resmi görünce... Sanırım üniversite tezim içindi. Oysa eskiden pek severdim kütüphaneleri, sadece artık gitmiyorum; yoksa hala seviyorum.

Bir ara, ben ilkokuldayken otobüs kütüphaneler gezerdi İzmir mahallelerinde. Yazın o sıcak, tozlu günlerinde eğlenceli tek şey onların gelişiydi. Üye kartı verirlerdi, haftaya yine geldiklerinde okuduğun kitabı verip yenisini alırdın. (Hatta o zaman Migros'un da böyle bir otobüs marketi vardı. Böyle anlatınca kendimi haminne gibi hissettim ama valla vardı yani...)

5 yorum:

  1. aaa karşıyaka'daki hoca mithat efendi kütüphanesi üyelik kartımı hala saklarım, izmir'de yaz başka türlü geçmezdi hakikaten. duruyo mu ki kütüphane, çarşıya giderken migros'un orlardaydı?

    YanıtlaSil
  2. duruyor galiba. en son, babam annemin en çok başvurduğu yemek kitaplarını habersizce oraya bağışlamayı uygun görmüştü. halbuki bana lazımdı onlar.

    YanıtlaSil
  3. kütüphaneyi hatırlamıyorum ama Migros'un kamyonundan alışveriş yapardık anneannemle beraber Çeşmealtı'nda :))
    görseldeki gibi okumak istiyorum kitabı, çok rahat göründü :P

    YanıtlaSil
  4. gidip çalalım onları. ben üyelik kartımdaki resimde 8 yaşındayım, hayatta bulamazlar.

    YanıtlaSil
  5. çalalım bence de, kitap çalmak hırsızlıktan sayılmaz. gerçi o kitaptaki pirinç çorbası tarifinde 6 çorba kaşığı pirinç diyordu; ne çorba ne pilav oluyordu, bildiğin lapa. hıh!

    YanıtlaSil