23 Eylül 2011 Cuma

Kedili güz

Eh, güz geldi galiba. (Gerçi bugün güneşli) Hava, artık akşamları omuzlardan ısırmaya başladı. Yağmur desen, yağdı sonra vazgeçti. Ama devamı bulutta asılı. Evde oturup film izleme, sütlü kahve-kurabiye ikilisine gömülme vakti gelmiş. Dün ilk misafirleri ağırladık evde. Çay misafirleri...

Onlar gelene kadar, müdürümün gizlice masama bıraktığı nazik hediyesi “Natiaonal Geographic Kedi Portreleri” kitabına bakıp eğlendik epeyce. Nefis kedi fotoğrafları ve hikayeleri… O sırada oğlanlar da “Neye gülüyor la bunlar?” diye tepemize geldi, ikisi kuyruklu dört bünye dikkatlice baktık dünyanın dört bir yanında çekilmiş kedi fotoğraflarına. Kitabın DVD’si de var, ama henüz ona bakamadık. Kapaktaki nefis yavrunun balerinin bacaklarına hayretle bakışı ise harika. 
Beni en çok, dişi goril Koko’nun “Canlı kedi isterim ben, getirin çabuk, sevicem” isteğini anlatan fotoğraf güldürdü. İnsanlarla iletişim kurabilen Koko, bir kedi istediğini elleriyle kendine bıyık işareti yaparak belirtmiş ve "Amaan oyalansın çocuk" diye eline oyuncak kedi verilince de küsmüş. Vermişler buna bir yavru kedi, sonra da kucağında severken nefis bir fotoğrafını çekmişler. Leonardo Da Vinci haklı: “En küçük kedi bile bir başyapıttır.”


4 yorum:

  1. 4 patili, toplamda 20 küsür tırnaklı, kuyruklu, tüylü, bıyıklı falan böyle acayip bir yaratık ama çoğu kez benden daha fazla insan. Kafayı yedim sanırım ama du bakalım..

    YanıtlaSil
  2. ben de en başta ayyy kedi mi hiç sevmem dememe rağmen yaklaşık 1 senedir kedi besliyorum evimde..Allah onun yokluğunu göstermesin diyesim geliyo ama en fazla 12-13 sene yaşıyolarmış.

    YanıtlaSil
  3. @uezeta: kafayı yemedin bittabi. insana bu kadar uzak görünüp bu kadar yakın olan bir varlık ve sandığımızdan da çok şey hissedip anlayabiliyor.

    YanıtlaSil
  4. @İLug: aslolan onu beslemek değil tam olarak, doğru sözcük onunla yaşamak :) ömürlerinin daha uzun olmasını isterdim ama 18 yaşına dek yaşayanını biliyorum...

    YanıtlaSil