19 Temmuz 2013 Cuma

Bir mektup, bir davetiye

Günümü şenlendiren, beni gülümseten şahane bir mektup ve nefis bir davetiye var aşağıda... Tasarımları, şekilleri vs değil mevzubahis olan; içerikleri.


Yukarıdaki mektubu yazan Helin ve 5A sınıfındaki arkadaşları, Greenpeace'in "Kuzey Kutbu'nu Kurtar" kampanyasına destek vermek istemiş. Kutup ayıları ölmesin diye imza toplamışlar sınıflarında. Tam 35 tane. Sınıfça kutup ayılarını kurtarmak istiyorlarmış. Oy dedim, kıyamam size...

Alttaki ise Gezi Parkı eylemlerinde tanışıp yarın Gezi Parkı'nda evlenecek olan bir çiftin, Nuray ve Özgür'ün nikah davetiyesi. 

 Şu kısmına bayıldım:

"Her sabah aldığı 2 ekmek ve 12 yumurtayla parka gelip, ekmeğin birini, yumurtanın altısını parka bıraktıktan sonra 'Ne olur yiyin çocuklar' diyen seksenlik teyzenin gelmesi gerek bu düğüne, gölgesinde aşık oldukları ağaçların, kurtarabildikleri kuşların nikah şahidi olmadığı düğün, düğün sayılmaz ki. 'Ben on üç yaşındayım yanınıza gelemiyorum' diyerek yanından ayırmadığı uğurlu oyuncağını ta Amerika'dan parka yollayan çocuğun uğuru o var o parkta.

Çocukların kartpostallarla, mektuplarla yollanmış iyi dilekleri parkın her köşesine sinmişken bu parkta evlenmek istemenin neresi yanlış? Çarşı Grubu bu çiçeği burnunda aşıkları meşaleleriyle karşılamazsa eksikliğini hissetmeyecek mi kimse? Düğün Ethem, Mehmet, Abdullah, Ali olmadan olur mu? Nuray ve Özgür onlara yetişemediyse de ruhları Nuray ve Özgür’e hep yardım etmedi mi? Şimdi Gezi Parkı'nda dolaşan ruhlarına düğünü uzaktan seyrettirmek yakışır mı bize? Divan Oteli’nde Nuray’ın tıbbi olarak yapabileceği hiçbir şey kalmamışken, sloganlarla hayata döndürdüğü direnişçinin hatırına, Divan Otel’in pencerelerine karşı yapmak bu düğünü boynumuzun borcudur. Hem bütün çapulcuların davetli olduğu bu düğün hangi düğün salonuna sığar sorarım sizlere?"

Ne güzel insanlarsınız siz, iyi ki varsınız! İnsana umut veriyor, insanı kocaman kocaman gülümsetiyor yaptıklarınız... Duygulandım yahu! Helin, Nuray, Özgür dilerim hep çook mutlu olursunuz :)  Hikayelerinin ayrıntıları için.

Son dakika editi: Polis parkı kapatmış, çocukların düğüne izin vermiyormuş. Bi kere şaşırtsaydınız bizi!




2 yorum:

  1. Merhabalar,
    Ellerinize emeğinize sağlık. Bloğunuzu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Çok teşekkür ederim :) Geleceğimdir mutlaka, sevgiler...

      Sil