4 Temmuz 2013 Perşembe

Evlat

Ne zor bir evlat yetiştirmek... Büyütmek, yaşatmak; bir birey olduğunu görmek... Hayal etmesi bile zor. Hele bir de onu yitirmek, cenazesinde bile saçma sapan şeylerle uğraşmak zorunda kalmak ve katilinin salıverildiğini görmek... Ne büyük acı.

Günlerdir 26 yaşında canından olan Ethem Sarısülük'ün annesi Sayfı Sarısülük'ün söyledikleri dönüp duruyor kafamda. Oğlunun cenazesinde polislere "Bırakın da geçeyim. Oğlumu alıp geçeyim. Bırakın oğlumu gömeyim'' diyen o kadının sözleri:

“Bu dünya üzerinde bir kişi bile yoktur ki Ethem’in arkasından kötü bir laf etsin. Bu acı bize çok ağır geldi, çok gençti oğlum. Elinin kınasını yakmadım, muradını alamadım, 26 yaşında doğumgününde aldılar O’nu benden. Karıncayı incitmez, yarım ekmeğini arkadaşlarıyla bölüşürdü.

Bir evlat kaybettim, bir de ne görem binlerce evladım olmuş. Nasıl oldu ben de anlamadım. Ethem'in acısıyla harap olmuş bedenimi aklımı iyileştiriyorlar. Diyorum ki kendi kendime, bunu Ethem düşünmüştür. Ben yalnız kalmayayım, dayanayım acıya, hesap soracak gücüm olsun diye Ethem yapmıştır bunu."

Ya 20 yıldır acısı dinmeyen, Sivas'ta yakılarak öldürülen Menekşe'yle Koray'ın annesinin sözleri?

“Beni hastaneye götürdüler, iğne vurdurdular. Çocuklarımın nerede olduğunu soruyorum. Menekşe’m ve Koray’ım nerede diye soruyorum. Babalarının yanında olduğunu söylüyorlar... Evin bir köşesinde yatıyorum, iğneden sersem gibiyim. Evde yeğenlerim, kuzenlerim, akrabalar radyodan haberleri dinliyorlar. Birden kadın spikerin 'Koray' dediğini duydum; bağırdığımı hatırlıyorum...

Çocuklarımı aniden kaybettim. Morga gittim mi, yavrularımı gösterdiler mi hatırlamıyorum. Söylediklerine göre hep bağırıyormuşum. Ne ağlama ne de başka bir şey; sadece bağırma... Cenazelerin kalktığını filan hiç hatırlamıyorum."

Bu insanlar bu acıyı hak edecek ne yaptı, ne yapmış olabilir?

Ethem Sarısülük'le Mehmet Ayvalıtaş'ın anneleri
Ne yazık ki bu yazıdan birkaç gün sonra, Eskişehir'de polisten kaçarken saklandığı ara sokakta acımasızca dövülen ve götürüldüğü hastanede tedavi edilmeyip günlerce komada kalan Ali İsmail Korkmaz da hayatını kaybetti. 19 yaşındaydı...

Ethem Sarısülük'le Ali İsmail Korkmaz'ın anneleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder