18 Kasım 2012 Pazar

Organik ve de kedili pazar

Bugün kahvaltıdan sonra Kartal %100 Ekolojik Pazar'a gitmeye karar verdik. Ne zamandır aklımızdaydı. Hava güzelken, böyle yerlere gitmek daha keyifli. Yeri de kolaymış. Pazarda organik sebze-meyve dışında kuruyemiş, tarhana, bakliyat, ekmek, süt, peynir...ne ararsanız var. Hepsi de sertifikalı. Kağıt ambalajlara koydular, biz de bez torbalarımıza doldurduk. Benim en çok hoşuma giden mis kokulu minicik mandalina, nefis kuzu kestane ve mor havuç oldu. 

Yer elması, mandalina, mini dolmalık biber, kereviz, kestane, cevizli ekmek vs derken epeyce öte beri alıp arabaya bıraktıktan sonra sahilde çıktık. Hava güneşli, ortalık kedi cenneti... Arabadaki kedi mamalarını dağıta dağıta epeyce yol gitmişiz. 

Bir sürü yavru vardı, 6'şar 6'şar güneşleniyorlardı. Grisi, tekiri, sarmanı, veledi, şaşısı... Kimi balıkçılara halleniyor, kimi mamaları kıtırdatıyor... Evde horhor uyuyan Obi'yle Yoda duymasın ama hepinize bayıldımm! (Özellikle alttaki 6'lıya, anneniz nerdeydi bilmiyorum ama bir arada durmanız iyi bir şey, aferin!) Güzel bir hafta sonuydu. Pazartesiye hazırım sanırım.



6 yorum:

  1. o bi tanesinin umrunda değil yemek, hala ötekinin kuyruğuyla oynıcam diye uğraşıyor :))
    kahveler de höpürdetilmiş bir güzel, oh oh...
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. karnı doyan oyuna, kardeşin kuyruğa daldı :) oo, kahve ile sahlep candır.

      Sil
  2. Mor havuç, annemin çocukluğundan bahsettiği yarı ütopik birşeydi benim için. 2 sene önce tanıştım, müptelası oldum - zaten mor şeylerin hepsi güzel yahu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben mora da havuca da bayıldığımdan, ikisinin bir arada olan halini çok severim :) Tezgaha doğru giderken eşim "Turp o tuurp", bense "Havuuç" diyordum; adam beni haklı çıkardı. Oralarda bulursan, rendelenip üstüne mandalina sıkıldığında şahane oluyor :)

      Sil
  3. fotoğraflar şahane, 6'lı yavrularsa fevkalade. tam yemelikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler :) ufaklıkların başında kalabalık birikti, o kadar tatlılar :)

      Sil