4 Kasım 2012 Pazar

Tohum Takas Şenliği

Cumartesi günü, haftaya gideceğimiz kamp için malzeme almak üzere Decathlon'a gittik. Forum İstanbul'da olduğundan, Bostancı-Bayrampaşa arası epeyce yol kat etmek gerekti. Ama Decathlon, içinde kaybolduğumuz ve sevdiğimiz bir mağaza olduğundan katlanılabilir bir mesafeydi. 

Yedeklerine ihtiyaç duyduğumuz için polar, içi polarlı pantolon, su geçirmez mont, termal çorap, tişört vs alıp çıktık. Kamplarda uyku tulumuna bile lahana gibi kat kat giren ben olduğumdan, malzemelerin çoğu benim içindi. Avcıların kullandığı içi polarlı pantolonla da üşüdüm dersem artık, ayıp olur. Peşinden Ikea ziyareti yaptık, bir curcuna da orası... Çoluk çocuk, deli bir kalabalık. Neyse ki bu kez abartmadan, sadece ihtiyacımız olanları alıp çıkmayı başardım. Yoksa Ikea göz döndüren bir yer ve evet, evimizin her şeyi.

Bugünkü program ise dünkü gazetenin hafta sonu ekinde küçücük yer alan bir etkinlikti: Şile'nin Ovacık Köyü'nde düzenlenen Şile Tohum Takas Şenliği. 



Şenlik; Karaot Tohum Derneği, Ekolojik Üreticiler Derneği, Zeytinburnu Tıbbi Bitkiler Bahçesi/Merkezefendi Geleneksel Tıp Derneği, Slowfood/Fikir Sahibi Damaklar ve Şile Belediyesi  işbirliğiyle düzenlenmiş. 


Herkes elindeki tohumları değiş-tokuş etmek, organik ürünler almak için doldurmuştu Ovacık Köyü'nü. Domates tohumu alan, patlıcan tohumu veren... Türkiye'de 55 çeşit domates tohumu olduğunu burada öğrendik mesela. Amaç belli; yerel tohumları korumak, çoğaltmak ve doğal yoldan üretimi özendirmek. 



Bizim takas edecek tohumumuz olmadığından, bu sefer gözlemci olarak gezip dolanmayı, her tezgaha bir göz atmayı tercih ettik.  Güzel bir gün geçirdik, iyi ki gelmişiz. Seneye belki tohum takasına biz de gireriz, balkonda denemeyi düşünüyorum. 55 domates tohumundan biri tutar belki, belli mi olur?




Ovacık'tan evimize götürdüklerimizse kestane, fındık, mis kokulu şeftali reçeli, zeytin, nefis köy peyniri, körpecik dolmalık kırmızı biberle ev yapımı domates salçası oldu. Anne yapımı turşularımız, biber salçamız ve tarhanamız  olmasaydı biraz daha fazla şey alırdık muhtemelen. Güzelim mantarlar çabucak bitmiş, yetişemedik. 

Ama pek memnun kaldık bu alışverişten. Yediğimiz nefis pattizli gözleme de bonus oldu. Elinize sağlık; pek sevdik, yine gelecek biz.


4 yorum:

  1. arkadaş nerden buluyosun böyle enteresan şeyleri! :) ya yalnız o içi polarlı pantolondan ben de istiyorum, çok pahalı değil de bana lüffen! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. böyle şeylerden haberdardım da, gitmek bir türlü kısmet olmamıştı. gazetedeki pul kadar haberle "hadi kalk kalk, gidelim" dedik beylen :) bu arada, karaot da izmir torbalı'da bir köymüş, sonra dernek olmuşlar.

      alırsın sen de o pantelondan, böyle yanları cepli, sıcacık tutuyor valla. decathlon'un avcı malzemeleri bölümünde, fiyatı 75 tl. izmir'de var hem.

      Sil
    2. aaa beklediğimden pahalı değilmiş, güzel :)

      Sil
    3. değil değiil, bildiğin cepli soba :)

      Sil