2 Aralık 2013 Pazartesi

Musluklu damacana ve ünlü portreleri

2013 bitiyor. Bir an önce bitmesini istiyorum. Benden o kadar çok şeyi/kişiyi aldı ki, umarım hayatım boyunca bir daha böyle berbat bir yıl yaşamam. Aralık da hafta sonu çaktırmadan gelmiş. Çok fark edemedim. 

Cumartesi-pazar şaşırtıcı şekilde güneşliydi İstanbul'da. Beyin işi olup da dışarı çıkınca cumartesi, evde yaydım bir süre. Pijama-kedi-televizyonda komikli film üçlemesiyle. Sonra evi bi toparlamam gerektiğine karar verip ayaklandım. Toparladım da ortalığı ama saat 3 gibi "Aa, nerede bulacağım bir daha böyle güneşi?" deyip attım kendimi sokağa. Ev akşam da süpürülür ne de olsa, eh tozlar da bekler nasılsa dönüşümü. Mesele yok.

Yürüye yürüye caddeye indim, dükkanlara bakındım. Esse, Paşabahçe dolandım. Sergi gezer gibi Paşabahçe gezen bir insanım. Koca tenekedeki zeytinyağını şişelere boşaltmak için bir şey arıyorduk, Paşabahçe'deki musluklu damacana işimizi görür diye aldık. Meğer millet partilerde limonata, panç servis etmek için kullanıyormuş. Olsun. Şöyle bir şey >>>>>>>>

Bey de ne zamandır dökme tava istiyordu, ben yerinden kaldıramadığımdan o kullanır muhtemelen. Yılbaşı süslemeleri başlamış her tarafta, beni mutlu eder böyle şeyler. Severim yılbaşı zamanını. Yılbaşı kartlarını yazmaya, hediye bakmaya başlamanın zamanı geldi. Van'daki bebelere düzgün bir atkı-bere takımı bulamadım hala, onu da halledeyim bu hafta. İş çok.

İnternette dolanırlen şurayı gördüm. Türk filmlerinde filan dikkatimi çekerdi hep. Kadın zengin olup köşke taşındığında onca intikam vs arasında ilk iş, yağlıboya portresini yaptırıp salonun baş köşesine asıyordu. Şömine de lazım ama, şöminenin üstüne asıyordu çünkü. 

Babamın, çok sevdiğim bir çocukluk fotoğrafıma bakıp yaptığı şahane bir yakma tablo  vardı, ama oradan oraya taşınma esnasında kayboldu ya da çalındı. Çok üzülmüştüm, içim cız eder hala. Oysa çok zengin olup şöminenin üstüne asma şakası dışında, şimdi babamdan kalan bir hatıra daha olacaktı o benim için...

Şunlardan mı yaptırsam diye düşündüm sonra. Ama ünlü olmak lazım sanırım. Ya da photoshop kafi. Neyse bugün pazartesi, hafta su gibi geçsin lütfen.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder