31 Mayıs 2010 Pazartesi

Monday bloody monday

Bugün işten eve gelince, yürüyüşe başlamaya karar verdim. Yeniden. Birkaç ay öncesindeki gibi. Sabahları yürüyemiyordum madem, ben de akşamları yürürdüm. Ama sıcaktan soluklanmak için kanepeye uzanmamla birlikte, bütün enerji ve kararlılığım uykuyla gevşekliğe yenik düştü. Hipnotize edici bir etkisi var sanırım kanepemin. Tanıdığım biri ona "depresyon kanepesi" demişti, "aylaklık kanepesi" olarak güncelliyorum. Bütün gün ofisteki TV'den haberleri izledim desem yeridir. Dehşetle izledim olanları... Bu nasıl bir çığrından çıkmışlık ve gözü dönmüşlüktür? Bu barbarlık korkutucu... İlk 3 tepki de pek acayipti hani: "Üzüldük", "Aa şaşırdık", "Şoke olduk". Tüm diyeceğiniz bu mu?

Televizyondaki filmde insanlardan nefret eden, kimseyle insancıl bir ilişki kurmayan bir adam var. Diş hekimi. Huysuzun, uyuzun, tahammülsüzün teki. Kaba, sevimsiz. Haliyle yalnız. Evde onu bekleyen tek şey, terliğiyle yan yana duran ve özenle katlanmış pijamaları ile çözülmeyi bekleyen bulmacası. Kabızın teki üstelik. Her iki anlamda. Ama müshil, kalbinde kıçındaki kadar etkili değil. İnsanlarla iletişim kurarsa ondan bir şey isterler diye ödü patlıyor. Tipik hayaletli, sonradan doğru yolu bulmalı, iyi insana dönüşmeli bir film işte... "İyi olalım, birbirimizi sevelim." Niye mi izliyorum peki? "Ezel", "Türk Malı", "Arka Sokaklar" ya da "Chuck" izleyesim yok da ondan.

Sonra Facebook'a bir bakayım dedim, tanımadığım birisi mesaj atıp benimle arkadaş olmak istediğini söylemiş. Fotoğrafım, karakterim ve olgunluğum konusunda cesaret vermiş ona. Neden böyle bir his uyandırmışım anlamadım, kabalık etmemek için de hiçbir şey demedim. "Allah allah, şaka herhalde" deyip geçtim. Tanımadığı birine böyle bir şey söylemek tuhaf değil mi? Bence tuhaf... Hatta çaresizce, ne bileyim, üzüldüm şimdi adama iyi mi?


Bu fotoğraftaki maymunun bakışı... Suratındaki o bakış, korkmuş, "Napacaksınız bana?" diyen bakışı içimi burktu... Hayvanları sadece deneylerde kullanmaktan bahsetmiş birisi. "Hayvanlar deney için yaratıldı." demiş Malezyalı bir bakan. Halt etmiş!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder