4 Ekim 2012 Perşembe

Mozart'ı kim öldürdü? Haydn'ın kafasını kim kesti?

Remzi'de görünce bu kitabı, şöyle bir duraladım. Sayfalarını karıştırdım biraz. İncecik zaten, su gibi gider bu dedim. Can Yayınları'nın Kırkmerak serisinden çıkmış. Metroda başladım, hakkaten su gibi gidiyor. Kim elin klasik müzik bestecilerini öldürür ki, allah allah dedim önce.  Ama bir yandan deli gibi de merak ettim. Mütemadiyen "Yazık adama" filan dedim.



Kitap, Mozart'ı kimin öldürdüğünü, eğer zehirlendiyse bunu kimin yaptığını sorguluyor. Tüm şüphelileri tek tek inceliyor. Karısı mı? Rakibi olan besteci mi? Masonlar mı? Requiem eserini siparişi eden gizemli adam mı? Bir de "Haydn'ın kafasını kim tabutundan kesip çaldı?" sorusunun cevabını arıyor.

Sırada başka sorular da var: Paganini neden sustu? Çaykosvski'yi ölüme kim gönderdi? Hector Berlioz'a kim yardım etti? Duncan nasıl boğularak öldü?

Kurgu değil, bizzat gerçek kişiler üstünden gidiyor yazar. Bir sürü soru sorup cevaplıyor, olasılıkları sıralıyor, bazı tezleri çürütüyor. Metroda tıngır tıngır giderken bir anda Mozart hakkında düşünmeye, "Yoksa karısı mı yaptı? Ama niye yapsın ki? Yapmadıysa neden adamcağızı Kimsesizler Mezarlığı'na gömmelerine izin verdi o zaman? Peki ya Masonlar? Sihirli Flüt eserinde gerçekten onların sırrını ifşa etti ve ölüm cezasına mı çarptırdılar adamı? Ya ondan Requiem isteyen meçhul adam? Belki de o yaptı, Mozart kendi cenaze müziğini besteledi belki de bilmeden?" diye sıralamaya başlıyor insan. Bu da klasik müzik dünyasının polisiyesi.

Kitabın Haydn'la ilgili kısmına gelmedim henüz. Kanat Atkaya da o bölümle ilgili ipucu vermiş, buyrunuz. 
 
Mozart'ı kim öldürdü? Haydn'ın kafasını kim kesti?
Yaz: Ernst Wilhelm Heine
Çev: Melike Öztürk
Can Yayınları, 2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder