9 Ekim 2012 Salı

Moda müzesi de internette

Bir sanal müze daha... Artık yerimizden kalkmadan gezilebilecek müzelere bir yenisi daha eklendi. New York'taki dünyanın mühim moda okullarından Fashion Institute of Technology'nin müzesi "The Museum at FIT" dijital ortama aktarılmış. Sitede 875 görsel yer alıyor. 500 haute couture elbiseden oluşan, aksesuvar ve ayakkabıları da içeren koleksiyona eylülden itibaren her ay 50 yeni parça eklenmeye başlamış. Parçalar dönemlere göre ayrılmış, bu da aramayı kolaylaştırıyor. 18. 19. yüzyıldan başlayıp 1940'lar, 50'ler derken 2010'a geliyor.

Her fotoğrafın yanında o parçanın tasarımcısı, yılı, ülkesi ve (eğer kullanıldıysa)  yer aldığı film bilgileri var. Ben en çok Audrey Hepburn filmlerindeki elbiseler bu koleksiyonda yer alıyor mu diye merak ettim. 50'lerin gece elbiseleri hep prensesler gibin.

Link şurada.







2 yorum:

  1. muhteşemler özellikle en altaki olana ayrı bir beğendim !

    YanıtlaSil
  2. ben de 4. sıradaki kırmızıyı ayrı bi beğendim :)

    YanıtlaSil