26 Ekim 2012 Cuma

Sahipsiz bavullar

Herkesin korkuları var. Benim korkularımdan biri de aklımı yitirmek. Evet, delirmek bana çok korkunç geliyor. "Iris" filmini izlediğimde de Alzheimer'ın korkunç olduğunu düşünmüştüm. Belki de bazılarının düşündüğü  gibi büyük özgürlüktür, tüm akıl bağlarından kurtulmak. Ama bence ürkütücü. Sevdigim bloglardan pek güzel şeyler'deki bu fotoğrafları görünce de içim buruldu... 

Akıl hastanesine yatan hastaların, yanlarında getirip ölene kadar hastaneden çıkamadıkları için bir daha asla teslim alamadıkları bavulları... 1960'larda kapatılan akıl hastanesinin çatı katından çıkmış. İçlerinde mektuplar, taraklar, fotoğraflar... Binlerce kırık anıyla dolu bavul... Gerisi, pek güzel şeyler blogunda.




8 yorum:

  1. ne de iyi ettin paylaştın gerçekten çok etkileyici ... bende çok korkuyorum insanın aklını yıtırmesı kadar kötu bırşey yok sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok fena bir şey, hiçbir şeyini kontrol edememek, olanların farkında olmamak... bulmaca çözersek olası süreci yavaşlatır mıyız acaba?

      Sil
    2. olur mu acaba ? bilemedim bir iyice araştırmak lazım .

      Sil
    3. Bence denemekte fayda var, dedem kaza geçirip de hafızası gidince doktoru bize bol bol bulmaca çözdürmemizi söylemişti.

      Sil
  2. ama anacım bunların da çoluğu çocuğu hiç ilgilenmiyo bunlarla :( Serrose de yazmıştı bloğunda Japonya'da evinde aylar sonra ölü bulunan yaşlılar oluyormuş :( seviyorum ataya bakma örfümüzü ananemizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlgilenmiyorlardır evet ama belki de kimseleri yoktur. Yaşlanınca ve aklını yitirince daha bir yalnız bıraklılıyor insanlar... Ama böyle birine bakması da çok zor, kolay iş değil :( Japonları da kınıyorum lakin. Biz yaşlanınca ne şekillere gireceğiz kim bilir :(

      Sil
  3. Ben dün biriyle tanıştım; Alzheimer hastaları için, hafif bir müzik eşliğinde çeşitli görüntülerden oluşan kısa ve rahatlatıcı filmler yapıyormuş. Hasta yakınları bu filmlerin hastaları rahatlattıklarını belirtiyorlarmış. Güzel dimi? Ben de çok korkuyorum çünkü..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa, ne güzel fikirmiş. Sadece Almanya'da mı yapıyormuş bunu peki? Yazık, o insanlar flu bir hayat yaşıyor. Annemin halası da her seferinde annemin başka bir kente gelin gittiğini söylüyor. En son, hiç gitmediği Urfa'da olduğunu söylüyordu. Kafasından neler geçiyor kim bilir... Korkuyorum ben valla.

      Sil