31 Ekim 2012 Çarşamba

Urfa yolcuları

İlk kitaplığımı, ilkokulda babam sayesinde oluşturmaya başlamıştım. O zamana kadar babamın kitaplığını didikledim. "Goriot Baba"yı, "Kelebek"i ordan aşırıp okudum. Zamanla çocuk kitaplarından klasiklere, romanlara uzandı kendi kitaplığımdakiler. Taşındım, evlendim; kitaplığım da benimle beraber oradan oraya geldi. Gittikçe büyüyerek...

Ekşi Sözlük'e girişim de Mardin'e kitap bağışı zamanına denk gelir. Böyle güzel bir kampanya da şurada gördüğüm OSÜB Projesi. Şimdi Harran'daki okulların kütüphanesi olsun, çeşit çeşit kitapla dolsun diye kitaplıkları elden geçirmenin vakti geldi.


Süs için saklamanın, tozlu raflarda biriktirmenin değil; ihtiyacı olanlarla paylaşmanın zamanı şimdi. Beni hayallere sürükleyen, uçsuz bucaksız yolculuklara çıkaran, sevindirip mutlu eden, okuduğum ve sevdiğim kitaplarımı; gözüm gibi baktığım, sayelerinde yerimden kalkmadan dünyayı gezdiğim seyahat dergilerimi kutulara doldurup başka çocukların hayallerine doğru kanatlandırmanın tam zamanı... Artık onların "kıymetlileri" olsunlar.


Kitaplığınızdaki defalarca okuyup artık ezberlediğiniz, hediye gelip de okumadığınız halde kıyıp kimselere veremediğiniz, süs diye duran sevdiğiniz kitapları OSÜB Projesi sayesinde Urfalı çocuklarla paylaşabilirsiniz. Artık işe yarasınlar! Çocuklara uygun olabilecek her kitap ve dergiyi bekliyorlar.

Proje kapsamında MNG Kargo, paketlerinizi ücretsiz ulaştırıyor. 128176984 müşteri numarası ile kayıtlı "ŞANLIURFA KİTAP KAMPANYASI" ismine HARRAN KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ adresine gönderebilirsiniz. 


Facebook sayfaları için buraya, Twitter için şuraya.

2 yorum:

  1. Ben kitaplar konusunda çok bencilim asla elimden çıkaramıyorum ve kimseyle paylaşmak istemiyorum kitaplarımı.. Aslında ne saçma bir huy. Ama dergileri de kabul ediyorlarsa gerçekten iyi olur evde öyle çok seyahat ve bilim dergisi birikti ki, dediğin gibi süs olmasın bilgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıllar içinde o kitapların kaç tanesini tekrar tekrar okudun, kaçına hiç dokunmadın ve kaçının bir daha kapağını dahi açmayacağını öngörüyorsun; buna göre bir değerlendirme ve ayıklama yapabilirsin.

      Ben de kitaplarıma çok düşkünümdür ama çocukların okuyacak olması, başka ellerde bir işe yarayacak olmaları fikri çok hoşuma gitti. Sonuçta çoğu gerçekten süs diye duruyor. Sen onlardan alacağını aldın, faydasını gördün değil mi? Düşünsene kaç çocuk onlarla güzel yolculuklara çıkacak, hayaller kuracak... Annemin dediği gibi ihtiyacın olmayanları ver/paylaş ki, yenilerine yer açılsın. Sen istesen o kitapları yine alabilirsin. Ama ya imkanı olmayan çocuklar?

      Bence şöyle bir baksan, çocuklara uygun ve de dokunmadığın kitaplar bulursun gibi geliyor bana, ne dersin :)

      Sil