18 Mart 2010 Perşembe

"Her Şeyin Sonundayım" (T. Özlü-F. Edgü)


Tezer Özlü'yü severim. O'nu ilk 'keşfettiğim' zamanı ve nasıl heyecanlandığımı hatırlıyorum. Çoğu kitabını okudum. Defalarca. O'nun sevdiği yazar Cesare Pavese'yi de okudum sonra. Sonra, sevdiği Prag'a gittim. Tuhaf bir takipti, zaten istedim bunları, ama sanki sürüklendim de... Pavese'nin intihar ettiği otel odasına sürüklenen Tezer Özlü gibi... "Yaşamın Ucuna Yolculuk" kitabının adının önce "Bir İntiharın İzinde" olduğunu ve sonraki adını Ferit Edgü'nün önerdiğini bilmiyordum. Öğrendim. Bence çok daha incelikli ve naif bir isim bu.

Edebiyat hep bir yolculuk Tezer Özlü için... Sadece yolun kendisi için çıkılmış bir yolculuk... Başı-sonu düşünülmeyen...
Abisi, yazar Demir Özlü sayesinde hep görüp kokladığı bir şey. Yakın dostu Edgü ile mektuplaşmalarında, biraz daha yakından tanıyorum sanki onu, bir insan ne kadar 'tanınabilirse' artık. Sanki usul usul sokuluyorum satır aralarına... Edebiyat ile hayat arasındaki sınırlarına, sırlarına biraz daha yaklaşıyorum. Onun için aklın ve deliliğin sınırları, hep edebiyatta gizli. Acısı, kırılganlığı, duyarlılığı hep orada. Ferit Edgü ile dostlukları ise çok özel, değerli. Güven, paylaşım, vefa ve sevgi dolu...

Kitaptan:

"Öyle bir aşk yaşamışsındır ki, 'Bir daha artık böylesini yaşayamam' dersin. Sonra bir gün, bir rastlantı, yeniden aynı heyecan, aynı coşku, aynı yoğunlukta yaşanan anlar... İnanamazsın. Bir düşteyim sanırsın. Kitaplar da benim için öyledir. Eski aşklara dönemezsin, ama eski kitaplara dönebilirsin. Bu nedenle de yıllar var ki, gene eski aşklarımı okuyorum. Dostoyevski'yi, Kafka'yı, Rimbaud'yu..."

"Odanın içinde geziniyo
rum. Bazı bazı burada gezinmem gerekiyor. Resimlere, duvarlara, kendi resmime bakıyoum. Hep Bach'ın süitlerinin ilk kısmını dinliyorum. Hiç yemek yemedim bugün. Öyle sanıyorum ki artık hiç yemek yemeyeceğim.Uyumayacağım. Çünkü uyuyan ve yemek yiyen ben değilim. Ben beni bunaltıyor. Ben'in yazdığı bu satırlar canımı sıkıyor benim."

Bazen benim de canımı sıkıyor bu ben. Ben, bunaltıyor beni...

Kitapla ilgili hoş bir yazı için.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder