26 Ocak 2012 Perşembe

Tele dolandırıcı

İnsan cep telefonuna gelen uyarı mesajlarını pek ciddiye almıyor normalde. "Emaan" deyip siliyor. İşte "Sizi arayıp kendinizi polis olarak tanıtanlara itibar etmeyin" filan. Ama haklılar, zira dolandırıcılar işi ilerletmiş.

Cep telefonunuzdan sizi arayıp kendini polis olarak tanıtan, hatta uğraşıp arkaya telsiz sesi koyan bile var. Yok efendim T.C. kimlik no'nuzu öğrenip dolandırıcılık yapan şahıslar varmış da, yok kimliğinizi kaybettiniz mi, yok efendim kredi kartınızdan para çekiyorlarmış, ekstrenizde bir acayiplik fark ettiniz mi, hangi bankayı kullanıyorsunız, en yakın şubeye gitmeniz gerekiyor, hesabınızı kapatıp otomatik ödeme fişlerini almanız lazım, ne kadar  sürer oraya gitmeniz, yola çıktınız mı, falan filan...

Şikayet edeceğinizi söylediğinizde de hemen tel no'larını kullanılamaz duruma düşürüyorlar. Geri arıyorsunuz, aa yanlış tel no diyor telesekreter! 0537 028 74 39 , kullandıkları numaralardan sadece biri. Şikayet için gittiğim karakoldaki polis dedi ki, "Bir köy var (neresiydi unuttum şimdi) sırf bu iş için çalışıyor". Heriflerin geçimi bu sektörden yani.

Benim tele dolandırıcı, Ankara Mamak Asayiş Şube Müdürlüğü'nden aradığını söyledi misal. Adı da Duran Kaplan'mış. Bak bak. Oturan Boğa gibi.


Dedim "Nereden bileceğim sizin polis olduğunuzu?" "Hanfendi ekranda numaramız çıkıyor, yalan mı söyleyeceğiz?" dedi. Sicil no'sunu istedim, veremedi haliyle. Sonra tekrar aradı. Biz o arada Ankara Mamak'ı arayıp bu isimde bir memur olmadığını öğrenmiştik. Bir daha aradığında "Seni şikayet edeceğim" dedim, "Tamam" deyip kapattı. İnsanın durduk yere siniri bozuluyor, paranoyaklık yayılıyor damarlarına...

Özetle müsterih olun, kendinizle ilgili HİÇBİR bilgi vermeyin. Adınız ve soyadınızı telaffuz ediyorlar, şaşırmayın... İnsan başta bir afallayıp tırsıyor. Aman dikkat! Ha, tel no ve adınızı nereden mi buldular? Bir düşünün, nerelere cep telefonlarımızı hatta vatandaşlık no'larımızı veriyoruz. Neredeyse bunlar olmadan su bile alamayacağız yakında.

4 yorum:

  1. ben bir gün çok sinirliydim. sevinçli bir "dvd kazandınız!!!" smsi gelmişti. "s8888n gidin lan, polisim ben, başlatıyorum takip işlemlerini" diye cevapladım mesajı. şu an o numaraya hiç bir sms gelmiyor!
    hiç de pişman değilim, utanmıyorum da yaptığımdan.

    YanıtlaSil
  2. ha ha, bence çok güzel yapmışsın! ben hayatımda karakola gitmiş insan değilim, bunun için gittim. en çok da "seni şikayet edeceğim" dediğimde, "tamam" demesine güldüm. keşke 2. aradığında "ya az kaldı bankaya" deyip akabinde komisere verseydim telefonu!

    YanıtlaSil
  3. Karakola gitmeye gerek yok. EGMnin şikayet için maili var. Ben hemen oraya yazıyorum :D

    YanıtlaSil
  4. Oraya şikayetin de faydası yok; çünkü isimler uydurma, tel no da kısa bir süre sonra iptal edilmiş oluyor.

    YanıtlaSil