11 Haziran 2012 Pazartesi

Mandık?

"Mantık evliliği denilen şeyi hiçbir zaman anlamadım sanırım. Aşkta mantık vardır yoktur tartışması değil kastettiğim. Aşık olunca salaklaşıyor insan, akıl mantık paçadan sıvışıyor; yine de ne hallere düşeceğini umursamıyorsun. Kalbin küt küt atınca da salak görünmeyi önemsemiyorsun.

Ama mantık evliliği komik bir şey. Aşık olursun, hayatını o kişiyle geçirmek, sabahları onunla uyanmak, buruştuğunda bile elini tutmak istersin; o yüzden evlenirsin. Aşk evliliği mantık evliliği diye bir ayrım çok saçma değil mi? Aşık olmadan nasıl evlenilir yahu, hayat geçer mi öyle? Kastedilen mantık "Parası var hayatımı garantiye alırım" mı ya da "Pısırık bir şey bu, sesini çıkarmaz, ben de carlarım bolca; ümüğüne çökerim" mi?

4 yorum:

  1. bir de "evlenelim, zamanla severiz birbirimizi" diyenler var. mantık evliliğini ben de anlamıyorum, anlamak da istemiyorum. zaman zaman acı verse de aşk, aşktır her zaman. fazla mı romantiğim acaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte bu komikmiş, önce evlenip sonra sevmeyi ummak yani. bir terslik var sıralamada. zamanla olsa, ben müdürümü severdim; usta çırağına aşık olurdu filan. neyse, saçmalamayayım daha fazla. ama, şura (kalp nahiyesi) güpürdemeden zor işler bu işler; cık, olmaz. romantizm iyidir bence de, bitmemesi güzel bir şey :)

      Sil
  2. Bence mantıktan kasıt $udur:
    "Canım çok yandı ve ben artık kafamı malabadi köprüsünden sallandırmak istemiyorum. Kelebeklerin uçu$masına da gerek yok; ben bu adamın / kadının yanında olmaktan dolayı mutluyum, huzurluyum. Bu da bana yeter."

    Ya da can acısı ve malabadi kısmı olmadan ama gerisini aynen devam ettirerek:
    "Benim a$ık olacağıma dair herhangi bir inancım yok. Zaten bu hissiyatın beni bulacağını da dü$ünmüyorum."

    Bana göre bunlar bir derece anla$ılabilir de onun dı$ında kalanlar çıkarcılık, bencillik, basitlik, .. seç beğen al.

    YanıtlaSil
  3. Hah, bu mantığı kabul edebilirim bir derece. Yani "Onu görünce dizlerim titremiyor belki ama yanında huzurluyum ve mutluyum; heyecan ile tutku olmasa da olur." Bazısı için huzur önceliklidir. Hayal kırıklıkları ve can yanmaları sonrasında sığınılacak liman...

    Ama ikincisi zor gibi... Onda aşkın bahsi hiç yok. Aşık olmayacağım nasılsa, bari burada devam edeyim hayata...

    Gerisi yani para için evlenmek, garantici bencillik, asalaklık; pek mide bulandırıcı. Lakin mutluluk tanımları farklı farklı... Herkes dilediğini seçip beğenip alıyor.

    YanıtlaSil