22 Eylül 2010 Çarşamba

Lö işgüzar dö egosantrik


İşgüzarlık… Pek sevdiğim bu kelimenin kanlı canlı örnekleriyle iş hayatında sıkça karşılaşıyorum. Ego kelimesinin hemen peşinden geliyor ofis sözlüğünde. Egosantrik. İşgüzar.

Herkes işi bir yerinden parmaklamak, “Ben de dokundum, ah bak ben de elledim” demek istiyor. Kutlama varsa tebrikleri herkesten önce kabul etmek için yanındakileri ittiriyor. Ama herhangi bir hata çıktığında bu hevesli bünyelerin hiçbirini göremiyorsunuz bittabi ortalıkta. Toz!

İnsanlardan, onlara yetki ve sorumluluk vermeden, inisiyatif kullandırmadan hatalarını kabullenmelerini beklemek, en hafif şekliyle saflık. Herkes elini taşın altına soksun madem, başarı kadar hatayı da kabullenmek şartıyla… Ama bir iş bu kadar mıncıklanmaz ki, bitmez ki böyle herkes bir şey derse!

Ha, bir de her şeyi bağırarak, ortalığa gösteriş yaparak ilan edenler, en yüksek perdeden buyuranlar, normal konuşurkenki sesi bile kulaklığı delenler var ki, ses tellerini bağırsaklarına düğümlemek en büyük dileğim!

Ne demişler, bir cinnet her şeyi çözer! Akabinde dellenip dalacağım topunuza, o olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder