14 Nisan 2010 Çarşamba

Yolculuk zamanı

Bostanlı pazarına gittik annemle bugün. O kadar çok ot vardı ki, gözüm döndü resmen. Gözünü sevdiğim Ege'si... Şevketibostan, arapsaçı, labada, turpotu, sarmaşık, kazayağı, deniz börülcesi, deniz fasulyesi, dalgan (ısırgan), hindiba, radika... Daha bir sürüsü.


Üstteki, enfes deniz börülcesi.


Bugün İzmir'de son günüm. Hava güneşli, sıcak, pırıl pırıl... Pazardan İzmir tulumu ve deniz börülcesi aldım, onlarla birlikte annemin yaptığı turunç reçelini de İstanbul'a götüreceğim. Annem de içeride enginar pişiriyor benim için. Geldim, sebzeye doydum zaten: Börülce, enginar, bezelye, semizotu, bamya... hepsine bayılırım.


Evimi özlemişim, ailemi de. Dün Konak, Kızlarağası Hanı, Kordon, Pasaport, Alsancak'ta dolandım... Kızlarağası yakınındaki Mennan'da kazandibi yedim. Ondan önce de kumru. E buraya kadar gelmişken... Yemeden olmaz :)


Bugünkü istikamet Foça. Akşama da yolculuk... İstanbul.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder